وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با حدود هشت هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و همکاران، معوقات بیش از ۲۰ ماه از دولت طلب داشتند.

ندای گیلان:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با حدود هشت هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و همکاران، معوقات بیش از ۲۰ ماه از دولت طلب داشتند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در این شرایط بوجود آمده، بحران دارو وجود داشت و تفاوت نرخ ارز هم مزید برعلت بود.

وی بیان کرد: طرح هایی را شروع یا نیمه تمام رها کرده بودند و این باعث بدنامی دولت و توقعات بر زمین مانده مردم بود که پاسخ داده نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: برخی خیران سلامت نیز سهم خود را در ساخت طرح ها داده اند که خیلی از این طرح ها ضرورت نداشت و اگر نگاه عمیق و کلان به نیازها و مشکلات بیندازیم شاید برخی از آنها اگر شروع نمی شد بهتر از این بود که با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه شویم.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط خاصی مسوولیت کشور را بر عهده گرفت، در حوزه پزشکی هم نمی توان گفت بدترین وزارتخانه بود اما وزارتخانه ای بود که آسیب دیده بود، دو سال وزیر نداشت و اگر هم داشت، وزیر آن طور که شایسته بود، حمایت نشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: پیش بینی می کنیم در سال انتخابات فشارهای جانبی به دستگاه های اجرایی بیشتر شود چون زودتر از همه در معرض نقد قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: در سال جاری توقعات عمومی نیز افزایش پیدا خواهد کرد که نمونه بارز آن موضوع آموزش و پرورش است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی افزود: بحث هایی را هم در حوزه خودمان دامن می زنند و ارقامی نجومی را نادرست از زبان هم لباسان ما در تریبون های عمومی اعلام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال شرایط بسیار سختی را باید پشت سر بگذاریم، درآمد در بخش نفت بیش از نصف کاهش یافته در حالی که توقعات اگر نگوییم افزایش پیدا کرده، لااقل در حد سال ۹۳ است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید واقعا در برخی موارد مظلوم واقع شده است، تاکید کرد: شخص رییس جمهوری، دکتر ظریف و برخی وزارتخانه ها و مردمی که به دولت روحانی رای دادند، طبیعی است با وجود اینکه برخی اصرار دارند، بگویند اشتباه کردند ولی فهیم هستند و کوچکترین تلاشی که از سمت دولت می شود را به فال نیک می گیرند و قدرشناس هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه از طرف دیگر خرابی ها در حد بحران بود، افزود: هر قدمی که اکنون مسوولان برمی دارند به چشم مردم می آید و الحمدالله مردم قدردان هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور افتتاح و بازدید از طرح های بهداشتی و خدماتی روز چهارشنبه به کاشان سفر کرده است.

/ایرنا