رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت:طرح توسعه حرم مطهر فاطمه اخری باید در فازهای مختلف دیده شده و برآورد دقیق از زمانبندی و اعتبارات لازم برای تکمیل هر فاز از این پروژه مشخص باشد.

ندای گیلان-الیاس بشری:کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جریان بازدید از حرم مطهر فاطمه اخری(س) شهر رشت و در جلسه با هیات امناء این بقعه با بیان اینکه هیات امناء در زمان دعوت مدیران باید آمادگی لازم را جهت ارائه طرح ها و برنامه های توسعه با زبان فنی و کارشناسی را داشته باشد، گفت: طرح توسعه حرم مطهر فاطمه اخری باید در فازهای مختلف دیده شده و برآورد دقیق از زمانبندی و اعتبارات لازم برای تکمیل هر فاز از این پروژه مشخص باشد.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن محل اتصال و محدوده طرح توسعه به شهر ، خاطرنشان کرد: اولویت بندی ها نیز در فازهای این طرح باید مشخص شود.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تلاش می کند در صورت امکان طی امسال و در سال ۱۴۰۰ اعتباری را جهت کمک به این پروژه اختصاص دهد، تاکید کرد: تامین اعتبار این طرح از طریق جلب مشارکت آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و خیران نیز باید در دستور کار هیات امناء و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باشد.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: دفتر فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان آمادگی دارد تا از لحاظ فنی در تهیه و تدوین طرح جامع این پروژه مشورت های لازم را به هیات امناء ارائه کند.

 

*از ظرفیت آستان قدس و خیرین استفاده می شود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص لزوم فازبندی و مشخص بودن جزئیات طرح نکته درستی است و ما نیز پیش تر بر آن تاکید کرده ایم، گفت: طرح جامع اداره کل اوقاف استان در ۶ هزار متر محوطه این بقعه متبرکه آماده شده و به تصویب رسیده است .

وی با بیان اینکه  مقدمات آماده سازی طرح جامع بازآفرینی و اتصال طرح توسعه حرم به طرح تفضیلی شهرداری آماده شده و تا ۳۰ درصد پیشرفت دارد ، گفت: پس از آماده شدن این طرح امکان فازبندی و روشن شدن میزان اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه وجود خواهد داشت.

علیزاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با آستان قدس رضوی و خیران برای کمک به توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در شهر رشت، خاطرنشان کرد: قول مشارکت آستان قدس رضوی در این طرح گرفته شده و علاوه بر آن از ظرفیت خیرین گیلانی که در استان های دیگر حضور دارند، استفاده خواهد شد.

 

 

*طرح جامع بازسازی حضرت فاطمه اخری (س) در ستاد بازآفرینی دارای کد است

 

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت و از اعضای هیات امنای این بقعه متبرکه نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح جامع توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) شهر رشت در حال تهیه است و مقداری در این خصوص کم کاری شده است.

وی افزود: طرح جامع بازسازی آستان مقدس خواهر امام رضا (ع) در ستاد بازآفرینی کشور به عنوان یک پروژه کد دار تعریف شده است.

عضو شورای شهر رشت خواستار نگاه ویژه استان به طرح توسعه این حرم مطهر شد و گفت: تکمیل دیوار حرم مطهر تا پایان سال  از طرح‌های اولویت دار ما است.

 

*اهدای لوح تقدیر خادم افتخاری به ریاست سازمان مدیریت

 

گفتنی است در پایان این جلسه از طرف  هیات امنا و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لوح تقدیری با عنوان خادم افتخاری حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) شهر رشت، به کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اهدا شد.