معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان از صید ۵۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان خبرداد و گفت: از ۵۹۲ تن ماهی صید شده ۵۸ درصد کفال، ۳۷ درصد سفید و پنج درصد سایر گونه هاست .

به گزارش ندای گیلان،اکبر ایلدرم  در جمع خبرنگاران از صید ۵۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان خبرداد و اظهار داشت: از این میزان صید ۳۴۶ تن  ماهی کفال، ۲۱۷ تن ماهی سفید و ۲۹ تن سایر گونه ها مانند کپور، سوف، سیم و انواع کولی ها بوده است.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان تصریح کرد: از ۵۹۲ تن ماهی صید شده ۵۸ درصد کفال، ۳۷ درصد سفید و پنج درصد سایر گونه هاست که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش فروش ناخالص صید ۴۹۴ میلیارد و متوسط سرانه صید هر یک از ۴۹ شرکت پره صیادی ۱۲ تن است که چهار هزار صیاد در هشت هزار و ۷۰۰ مرتبه پره کشی این مقدار ماهی را صید کرده اند.

ایلدرم در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۰۲ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شده که این مقدار ۱۲ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: از این میزان چهار هزار و ۴۲۷ تن برای تولید پودر ماهی راهی کارخانجات و ۲۷۵ تن نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا ۱۹۱ میلیارد ریال و قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی پنج هزار و ۵۰۰ تومان و در روی اسکله صیادی برای کارخانجات پودر ماهی چهار هزار و ۴۰۰ تومان است.