سرپرست اداره کل شیلات گیلان با اشاره به صید سه هزار و ۱۴ تن کیلکا از ابتدای امسال تا کنون گفت: صید ماهیان استخوانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کوروش خلیلی در گفتگویی اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تاکنون ۷۳ هزار و ۶۳ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان صید شده که بر اساس آمارها این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از آغاز فصل صید تا کنون ۴۹ هزار و ۳۷۱ کیلوگرم ماهی کفال و ۲۳ هزار و ۶۹۲ کیلوگرم ماهی سفید، ۳۴۰ کیلو کپور و هزار و ۳۴۱ کیلوگرم سایر گونه‌های ماهی صید شده است.

خلیلی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۳ تن ماهی استخوانی شامل ۱۵۲ تن ماهی کفال، بیش از ۲۶ تن ماهی سفید، ۱۰ تن کپور و چهار تن سایر گونه‌های ماهی صید شده بود که بر اساس آمارهای موجود صید امسال بیش از ۵۵ درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان ادامه داد: از ابتدای فصل صید ماهی کیلکا تا کنون ۳ هزار و ۱۴ تن از این گونه ارزشمند ماهیان توسط لنج‌های صیادی صید شده است.

خلیلی تاکید کرد: شرایط ناپایدار جوی و اقلیمی و مواج بودن دریا از دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی است و پیش بینی می‌شود در ماه‌های پایانی سال شاهد افزایش میزان صید باشیم.