در حالیکه به سرعت به روز برگزاری انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم،رقابت کاندیداها در همه شهرها بسیار پرشور و نزدیک به هم در حال پیگیری است اما در رشت چه خبر است؟

به گزارش سرویس سیاسی و انتخابات پایگاه خبری ندای گیلان فعالیتهای انتخاباتی در شهرستان رشت شکل جدیدی را به خود گرفته است.
با توجه به عدم صلاحیت دکتر جمشیدی و دکتر صادق زاده از جناح اصلاح طلبان بعنوان کاندیدای مورد اقبال عمومی مردم، شورای اصلاح طلبان را بر آن داشت تا مهندس جعفرزاده را بعنوان کاندیدای مورد حمایت خوداعلام کنند.

عظمتی-جعفرزاده-کوچکی نژاد آقا زاده ندای گیلان رشت
مهندس جعفرزاده که خود را اصولگرای اصلاح طلب معرفی نموده با توجه به فعالیت چهار ساله خود در ردای نمایندگی مردم رشت و عملکرد مثبتی که علی رغم وضعیت جسمانی خود در بین نمایندگان گیلان و شهرستان رشت داشته و با توجه به نزدیکی وی به دولت تدبیر و امید و حمایت جریان دولت از رئیس فعلی مجمع نمایندگان گیلان از اقبال عمومی بسیارخوبی در بین نخبگان و روشنفکران و جامعه جوان برخوردار است.
مهندس جعفرزاده توانسته درکنار رای هایی که دوره گشته از مردم شهرستان رشت کسب نماید، در این دوره بسیاری از رای های دیگر کاندیدا را نیزجذب کند.
در این میان مردی از جریان اصولگرایی وارد عرصه انتخابات رشت شده که تا دو سال پیش سکان فرمانداری شهرستان رشت را در دستان خود داشته است.
سید ولی الله عظمتی، فرد نام آشنا و خوش سابقه در بین اقشار مردم رشت است که با توجه به مسئولیت وی بعنوان فرمانده سپاه شهرستان رشت و همچنین فرماندار این شهرستان در بین مردم شهر و روستاها و خانواده های شهدا و نیروهای ارزشی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.
حمایت تمام قد جامعه ورزشی و اصناف وجامعه دانشگاهی و نیزجریان اصولگرایی نیروهای انقلابی و بسیجی از وی، توانسته از اقبال بسیار خوبی برخوردار بوده و قطعاً یکی از سه نفری باشد که کرسی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را تصاحب خواهد کرد.
عدم صلاحیت تامینی بعنوان یک کاندیدای مستقل در این دوره و رای هشتاد هزاری که وی در دوره گذشته کسب نمود فضا را برای دیگر رقبای وی از جمله مهندس جعفرزاده و سید ولی الله عظمتی باز کرده و اکثر رای های تامینی به سبد مهندس جعفرزاده و ولی الله عظمتی، فرماندار سابق رشت سرازیر شده است.
و اما نفر سوم را می توان کوچکی نژاد و سردار آقازاده نام برد.
در این میان جبار کوچکی نژاد توانسته وضعیت بهتری را نسبت به سید علی آقازاده کسب نماید.
وی که دو دوره متوالی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده با حمایت جامعه ورزشی و بخشی از فرهنگیان درصدد تصاحب صندلی سبز بهارستان برای بار سوم برآمده است.
در روزهای اخیر چگونگی وضعیت کوچکی نژاد و آقازاده مشخص خواهد شد تا با شرایط کنونی مشخص شود که از این دو کاندیدای اصولگرا کدامیک به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.