امیدی به صادرات 41 تن کالا به ارزش 43 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی اشاره کرد و گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده است.

به گزارش ندای گیلان،رسول امیدی  با اشاره به صادرات 254 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 115 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی چهار ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی دانست و گفت: صادرات این مقدار کالا در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ وزن و ارزش دلاری به ترتیب با 154 و 118 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات 72 هزار تن کالا به ارزش 63 میلیون از مبدأ گمرک این شهرستان بیان کرد: مواد شیمیایی، چوب‌آلات، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

امیدی به صادرات 41 تن کالا به ارزش 43 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی اشاره کرد و گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

وی ترانزیت خارجی ورودی را 24 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار دانست و افزود: لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را 93 هزار تن کالا به ارزش 436 میلیون دلار دانست و گفت: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

این مسئول تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی چهار ماه گذشته را 328 هزار و 469 نفر اعلام کرد و گفت: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال 96 به لحاظ مسافران خروجی 29 درصد و به لحاظ مسافران ورودی 34 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد گمرک این شهرستان در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر ماه جاری 240 میلیارد و 236 میلیون ریال بوده است بیان کرد: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش داشته است.فارس