رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مطالبه گری، اعتراض و نقدهای بی طرفانه منجر به توسعه و پیشرفت می‌شود، گفت: شیوه رسیدگی به پرونده افراد مطالبه گر با اغتشاشگران متفاوت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در نشست هم اندیشی روحانیت، مطالبات مردمی و قوه قضائیه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار کرد: مطالبه گری، اعتراض و نقدهای بی طرفانه منجر به توسعه و پیشرفت می‌شود.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های مسببان حوادث اخیر در گیلان افزود: شیوه رسیدگی به پرونده‌های افراد مطالبه گر و معترض با اغتشاش گران و آشوب طلبان و افراد برانداز تفاوت دارد

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نباید نگاه تک بُعدی به حل مسائل شود، گفت: رفتارهای هیجانی و یا هدفمند افراد در حوادث اخیر باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به شکاف بین نسل‌ها در جامعه بیان کرد: پاسخگویی به شبهات و چالش‌های فکری افراد و نسل‌های مختلف مهم‌ترین مسئله این روزها تلقی می‌شود.

وی با اشاره به طرح گفتگوی تمدن‌ها از سوی خواص در گذشته افزود: سناریوی گفتگوی تمدن‌ها از پایه اشتباه بود و در این طرح نتیجه‌ای حاصل نشد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ناترازی رشد علم و ترجمه علمی بیان کرد: رشد علم باید هم تراز با ترجمه علمی صورت گرفت.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به تئوری دولت و تمدن اضافه کرد: وجود انسان‌های ناهمانند و متفاوت در عالم سبب شده تا تئوری دولت و تمدن به نتیجه ختم نشود.

وی با اشاره به تسخیر فکری نسل‌ها توسط امپراطور رسانه‌ای دشمن افزود: موفقیت ایران اسلامی در تولید علم، دشمن را به لرزه انداخته است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بشر ذاتاً پیشرفت محور است، گفت: بسترسازی شکوفایی استعدادها برای رسیدن به پیشرفت ضرورت دارد.

حجت الاسلام خلیلی، آگاهی و بصیرت را لازمه جامعه امروز دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز تشنه بصیرت و آگاهی هستند مسئله‌ای که روی آن غفلت شده است.