فرماندار ماسال گفت: ماسال علی‌رغم ظرفیت‌های منحصر به فرد و احداث چند هتل، کماکان از کمبود زیرساخت‌های گردشگری رنج می‌برد.

به گزارش ندای گیلان از ماسال، محمود قاسم‌نژاد امروز در دیدار با مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان  با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کارآفرینی و اقتصادی شهرستان ماسال اظهار داشت: چند سال اخیر تسهیلات خوبی از سوی نهادهای مختلف در زمینه‌های پرورش دام و طیور، کشاورزی، شیلات، صنایع‌دستی و گردشگری در اختیار کارآفرینان این شهرستان قرار گرفته است.

فرماندار ماسال با تقدیر از پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوان‌شهر درباره مسائل مختلف این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعات مختلف مردمی، در حال حاضر اشتغال و کارآفرینی مهمترین مسئله و دغدغه شهرستان محسوب می‌شود.

وی  با تاکید بر لزوم تغییر نگرش جوانان نسبت به محدود دانستن اشتغال به استخدام در مراکز دولتی افزود: واگذاری امورات به خود مردم و حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی از جمله سیاست‌های دولت برای حل معضل بیکاری است.

قاسم‌نژاد با اشاره به سیاست‌های نادرست گذشته در اعطای تسهیلات، یادآور شد: به دلیل عدم توجه به توصیه کارشناسان بانکی و اقتصادی و فقدان نظارت بر اعطای تسهیلات، بسیاری از تسهیلات اشتغال‌زایی در آن زمان در زمینه‌های دیگر مصرف می‌شد اما خوشبختانه با نظارت دقیق و هدایت تسهیلات اشتغال‌زایی، در حال حاضر شاهد منجر به نتیجه شدن این تسهیلات و ایجاد کارآفرینی هستیم.

وی استعدادها و ظرفیت شهرستان ماسال در زمینه کارآفرینی را بسیار متنوع و منحصر به فرد ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان از معدود شهرستان‌های استان گیلان است که همچنان در زمینه تولید صنایع دستی چوبی و بافتنی مطرح است و باید از این پتانسیل به خوبی برای افزایش درآمدزایی مردم منطقه بهره گرفته شود.

فرماندار ماسال پرورش دام و طیور و ماهیان سردآبی و گرم آبی، گیاهان زینتی و دارویی، تولید موادغذایی، مواد لبنی،‌ فراورده‌های گوشتی و نان‌های سنتی را از دیگر استعدادهای اقتصادی این شهرستان برشمرد و افزود: البسه و منسوجات محلی، می‌تواند به عنوان یک جاذبه‌گردشگری برای گردشگران مطرح باشد، به همین منظور باید از صنعت شالبافی سنتی و فراورده‌های پشمی برای ایجاد اشتغال در منطقه بهره گرفته شود.

قاسم‌نژاد نان محلی و شرینی‌های سنتی ماسال را از محصولات پرطرفدار این شهرستان دانست و تاکید کرد: شهرستان ماسال علی‌رغم ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری و احداث چند هتل در سال‌های اخیر، کماکان از کمبود زیرساخت‌های گردشگری رنج می‌برد.