اسلامی با اشاره به تراکم پایین جمعیت در شهرستان سیاهکل اظهار داشت:اين منطقه با كمبود اعتبارات مواجه بوده و متاسفانه ما نمي توانيم به درستي پاسخگوي نيازهاي مردم اين شهرستان باشیم.

رضا اسلامي در گفتگو با خبرنگار نداي گيلان از سیاهکل با اشاره به اينكه شهرستان سیاهكل داراي پتانسیل هاي زيادي در بحث كشاورزي و گردشگري است اظهار داشت:اين منطقه بواسطه سه اقليمي بودن در جلگه، كوهستان و جنگل ، توانمنديهاي خوبي را در حوزه گردشگري و كشاورزي داراست.
فرماندار شهرستان سياهكل بيان داشت:سياهكل با داشتن زيارتگاه هاي متعدد از نوادگان اهل بيت در روستاها و همچنين وجود آثار باستاني مكان خوبي براي حضور گردشگران و مسافرین خواهد بود.
اين مقام مسئول با اشاره به توسعه اقتصادي در منطقه خاطرنشان كرد:در دولت تدبير و اميد تلاش كرديم فعاليت هاي خودمان را بر روي توسعه زيرساختي شهرستان متمركز كنيم چرا كه گردشگران و سرمايه گذاران توجه ويژه اي به اين امر دارند.
وي به پايين بودن تراكم جمعيت در شهرستان سياهكل اشاره كرد و اذعان داشت:در هر کیلومتر ٤٧ نفر در شهرستان سياهكل در حال زندگي هستند و با توجه به اين میزان سرانه ،اين منطقه با كمبود اعتبارات مواجه بوده و متاسفانه ما نمي توانيم به درستي پاسخگوي نيازهاي مردم اين شهرستان باشيم.
اسلامي با تاكيد بر تكميل پروژه ملي راه سراوان -سنگر -سياهكل و با اشاره به اينكه اكنون پيمانكار اين پروژه مشخص شده بيان داشت:اين پروژه براي ما نسبت به شهرستان هاي ديگر از اهميت بالاتري برخوردار است چرا كه ورودي اصلي اين راه مربوط به سياهكل بوده و در تلاش هستيم این پروژه هر چه سریع تر تكميل شده و به بهره برداری برسد.