مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تأمین تجهیزات به دلیل نوسانات قیمت ارز و پایین بودن تعرفه‌های موجود آب، شرکت‌های آب روستایی شرکت‌های ضرر رسان هستند.

به گزارش ندای گیلان،محبعلی رنج ور  در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبفای روستاهای انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تأمین تجهیزات به دلیل نوسانات قیمت ارز و پایین بودن تعرفه‌های موجود آب، شرکت‌های آب روستایی شرکت‌های ضرر رسان هستند.

وی با اشاره به تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آبفار روستایی در سال گذشته، افزود: از این میزان اعتبار ۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

رنج ور با بیان اینکه تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی در روستای اشترکان، اولویت پروژه‌های آبفای روستایی در بندرانزلی است، گفت: با بهره برداری از پروژه مجتمع آبرسانی در این روستا ۱۲ روستای غرب گیلان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: روستاهای تربه بر، اشپلا، خمیران، سیاخاله سر و شیله سر در غرب شهرستان بندر انزلی از روستاهای غیر تحت پوشش آبفای روستایی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه بندرانزلی در آبرسانی به روستاها جز شهرستان‌های سبز است، بیان کرد: به دلیل تالابی بودن منطقه جنوب انزلی، آب این منطقه از منابع آب شهری تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبرسانی روستایی یکی از مهمترین دغدغه‌های آبفای روستایی است، گفت: در حال حاضر وظیفه آبرسانی پنج روستا در شهرستان انزلی در اختیار شوراهای اسلامی روستاها است که باید به شرکت آب و فاضلاب روستایی تفویض اختیار شود.