مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه دیشب آب آشامیدنی همه ی روستاهای درگیر برف وصل شد و اکنون شرایط به حالت عادی برگشته است، افزود: از روز سه شنبه تا دیشب 40 هزار بطری آب معدنی 1.5 لیتری و 10 هزار عدد آب بسته بندی یک لیتری در این روستاها توزیع شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اشاره به اینکه بارش برف از صبح دوشنبه در استان آغاز و تا عصر سه شنبه ادامه داشت، گفت: بارش یک تا یک و نیم متری برف در جلگه و کوهستان گیلان موجب قطعی برق تعداد زیادی از روستاها شد که به تبع آن ایستگاه های پمپاژ آب این روستاها نیز دچار مشکل شد.

محب علی رنج ور افزود: قطعی برق ایستگاه های پمپاژ، اُفت فشار و قطعی آب شرب ۶۴ هزار مشترک در ۴۰۸ روستای گیلان را به دنبال داشت.

وی، با اشاره به فعالیت شبانه روزی بیش از یکصد نفر در قالب ۳۲ اکیپ اتفاقات شرکت آبفار گیلان و همچنین اکیپ های اعزامی از شرکت آبفار استان های تهران و مازندران جهت وصل شدن آب شرب این روستاها گفت: به منظور تامین برق ایستگاه های پمپاژ، دستگاه های دیزل ژنراتور از استانهای تهران، قزوین، قم، البرز و زنجان در اختیار شرکت آبفار گیلان قرار گرفت.

رنج ور، با بیان اینکه دیشب آب آشامیدنی همه ی روستاهای درگیر برف وصل شد و اکنون شرایط به حالت عادی برگشته است، افزود: از روز سه شنبه تا دیشب ۴۰ هزار بطری آب معدنی ۱٫۵ لیتری و ۱۰ هزار عدد آب بسته بندی یک لیتری در این روستاها توزیع شد.

وی گفت: از همه ی روستاییان عزیز استان که در این چند روز با قطعی آب شرب مواجه بودند پوزش می طلبم.

بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر بیش از ۳۲۲ هزار مشترک در ۱۸۰۰ روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.