در مهمانی‌های روگی پیش از آغاز ریاست اش بر وزارت محیط زیست، با پول مالیات‌دهندگان و مردم فرانسه، انواع غذاهای گران قیمت از قبیل خرچنگ و مشروبات الکلی سرو شده بود.

به گزارش ندای گیلان،«فرانسوا دو روگی» سیاستمدار ۴۵ ساله فرانسوی که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ رئیس «مجمع ملی» (مجلس سفلی) فرانسه و از سال ۲۰۱۸ تاکنون وزیر محیط زیست ماکرون بوده، به سوءاستفاده از اموال دولتی متهم شده است.وی در زمان ریاست بر مجمع ملی، پول‌های هنگفتی از اموال عمومی برای مهمانی‌های پر زرق و برق، خریدن شام‌های اعیانی و نوسازی‌های پر هزینه محل سکونت خود صرف کرده بود.

پایگاه اینترنتی «میدیااپارت» (Mediapart) که یک رسانه مستقل و تحقیقی اینترنتی است،می نویسد: در مهمانی‌های روگی پیش از آغاز ریاست اش بر وزارت محیط زیست، با پول مالیات‌دهندگان و مردم فرانسه، انواع غذاهای گران قیمت از قبیل خرچنگ و مشروبات الکلی سرو شده بود.

پیش از این، روزنامه «لوپاریزین» هم گزارشی درباره سوءاستفاده همسر وزیر محیط زیست از اموال دولتی مخابره و از اقدامات وی از قبیل خرید یک «سشوار طلایی» ۵۶۱ دلاری خبر داده بود.حتی مدیااپارت در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرد که وزیر کنونی محیط زیست فرانسه و همسرش ۷۱ هزار دلار از اموال دولتی را به نوسازی منزل مسکونی مجلل خود در پاریس اختصاص دادند و همچنین منزلی را در شهر «نانت» اجاره کردند.

فرانسوا دو روگی وزیر محیط زیست دولت «امانوئل ماکرون» اتهام‌های وارد شده به خود و همسرش را رد کرده است.او در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام‌» فرانسه در دفاع از مهمانی‌های خود گفت که این مهمانی‌ها «جلسات غیررسمی شام کاری» بودند و در آن ها خبری از «منوهای پر زرق و برق» نبوده است. به دنبال تشدید جنجال‌ها درباره سوءاستفاده وزیر محیط زیست فرانسه و همسرش از اموال دولتی، دفتر نخست‌وزیر دستور انجام تحقیقات درباره این اتهام‌ها را صادر کرده است.