به دستور رهبر کره شمالی کسانی که خیلی پاهایشان در دامن‌های روی زانو خودنمایی کند، سه پوند بابت این “رفتار ضد اجتماعی” جریمه می‌شوند.

بسته اخبار گوناگون ندای گیلان امروز با با خبرهای جالب و عجیب از سراسر جهان همراه شده است.

 

محدودت های جدید اون برای زنان کره شمالی
دیلی میل:به‌رغم آب شدن یخ روابط کره‌شمالی و آمریکا،کیم جونگ اون استفاده از دامن‌های کوتاه و جوراب شلواری‌های توری تن نما را در خیابان‌ها منع کرده است و کسانی که خیلی پاهایشان در دامن‌های روی زانو خودنمایی کند، سه پوند بابت این “رفتار ضد اجتماعی” جریمه می‌شوند. دیگر اقدامات ضد اجتماعی شامل انتقاد از حکومت، مالکیت گوشی‌های همراه خارجی، تماشا یا شنیدن فیلم‌ها، درام‌ها یا موسیقی‌های پاپ کره‌جنوبی و رقص‌ است. علاوه بر این، روشن کردن رنگ موها برای پیروی از غربی‌ها، پوشیدن لباس‌های تنگ گلدار و لباس‌هایی با نوشته‌های انگلیسی هم ممنوع شده است.
بیزینس آقای رئیس جمهور در اسکاتلند
آن ساندی:دونالد ترامپ سه سال تلاش کرده یک عمارت نمادین در اسکاتلند را خریداری و آن را به اولین هتل کاملا شخصی خود در خارج از آمریکا تبدیل کند.وی زمانی ۲۳ میلیون پوند، حدود ۲۷ میلیون دلار، برای خرید عمارت همیلتون هال پیشنهاد داده بود. این ملک متعلق به قرن نوزدهم در سن اندروز، قدیمی‌ترین زمین گلف جهان را دارد. ترامپ به دنبال دریافت کمک بانک اسکاتلند برای این قرارداد بود و ۳۸ میلیون پوند یا حدود ۴۴ میلیون دلار درخواست کرده بود. این مبلغ شامل یک رهن ۲۳ میلیون پوندی و ۱۵ میلیون پوند دیگر بابت تعمیرات می‌شد. بانک مذکور درنهایت این درخواست را رد کرد.
حمله به محل نگهداری صندوق های رای در عراق
منبعی نظامی در استان کرکوک عراق خبر داد که صبح روز گذشته تروریست‌ها به‌دنبال شلیک آرپی‌جی به محافظان تأمین امنیت یکی از مکان‌های نگهداری آرای مردم، خودرویی بمبگذاری شده در مقابل آن منفجرکردند. این منبع گفت: «انفجار آسیبی به صندوق‌های رأی نرسانده است.» اما کمی ‌بعدتر خبری منتشر شد که نشان از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 14نفر داشت. همزمان با جنجال‌های سیاسی در عرصه سیاسی عراق، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات در عراق شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز سه‌شنبه بازشماری دستی آرا در انتخاباتی که در ماه مه برگزار شد، آغاز خواهد شد. این پیشنهاد را نهادهای انتخاباتی عراق داده‌اند تا شاید از تنش‌های مربوط به انتخابات پارلمانی این کشور کم کنند. از سوی دیگر، منبعی اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، آن دسته از اعضای پارلمان که قبلاً حکم بازداشت شان صادر شده بود از روز یکشنبه حکم شان اجرا شد. این اطلاعات پس از آن درز یافت که پارلمان عراق روز شنبه از پایان دوره رسمی‌ فعالیتش به‌دنبال تصمیم‌ تمدید نشدن اختیارات پارلمان خبر داد. از برخی نمایندگان پارلمان عراق شکایت‌هایی در دادگاه‌های عراق موجود است که اتهام‌های متعددی از جمله تقلب در انتخابات را به آنها وارد کرده است.
احتمال قدرتگیری ترامپ دوم در مکزیک
مردم مکزیک در یکی از گسترده ترین انتخابات در این کشور پس از چندین سال با حضور در شعب رای‌گیری، رئیس جمهور جدیدی را انتخاب خواهند کرد، حال‌آن که با توجه به نظرسنجی‌ها احتمالاً بعد از گذشت یک دهه شاهد واگذاری قدرت به فردی چپگرا و درنتیجه افزایش تنش با واشنگتن خواهیم بود.گفتنی است مکزیک در مواردی چون مهار بحران مهاجرت، تامین هزینه دیوار مرزی و پیمان تجاری نفتا با آمریکا اختلاف نظر جدی دارد.طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» شهردار مکزیکو سیتی که با موهای بور و سیاست هایش به «ترامپ مکزیک» شناخته می شود، پیشتاز است و ممکن است توانایی مغلوب کردن حزب میانه‌روی حاکم را داشته باشد.گفتنی است طبق قانون، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور فعلی از حزب «نهاد انقلابی» حق رقابت ندارد، حال‌آن که اتهام فساد مالی که متوجه حزب است، مانع از اعتماد دوباره مردم به میانه‌روها می‌شود.البته خط مشی سیاسی لوپز اوبرادور ۶۴ ساله نیز چندان واضح نیست، وی به دنبال جلب حمایت ملی‌گرایان اقتصادی، لیبرال‌های چپگرا و محافظه‌کاران اجتماعی است و وعده داده که در صورت پیروزی، در زمینه کاهش نابرابری، افزایش دستمزد و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تلاش کند. به نوشته نیویورک تایمز، همان طور که ترامپ در سال 2016 در کنوانسیون جمهوری خواهان اعلام کرد او تنها می تواند یک سیستم شکسته را تعمیر کند، به نظر می رسد آمیلو پایگاه خود را متقاعد کرده است که او می تواند هرکاری انجام دهد. او با جمله «همه چیزهایی که من می گویم انجام خواهد شد»، متعهد می شود که دولتش صادقانه و عادلانه کار خواهد کرد.