مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در بخش آب و فاضلاب این استان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: کاظم لطفی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به تمام شهرستان‌های گیلان اظهار کرد: از سال گذشته طرح‌های آب و فاضلاب شهری در استان آغاز شده است.

وی از سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در بخش آب و فاضلاب گیلان خبر داد و افزود: تاکنون 500 میلیارد تومان از پروژه‌های آب و فاضلاب شهری استان وارد مدار شده است.

لطفی با بیان اینکه آبرسانی به شهرهای مختلف تا چهار سال آینده در گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: تا 50 سال آینده در هیچ نقطه‌ای از شهرهای استان تنش آبی نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به طرح آبرسانی به شهر آستارا با حفر چاه فیلمن اشاره کرد و گفت: لوله و اتصالات رودخانه آق‌چای و چلوند خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های آبرسانی به شهرهای تالش، رضوانشهر و ماسال توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان در حال اجرا است، بیان کرد: 11 میلیارد تومان طرح آبرسانی در تالش، لنگرود، سیاهکل و رودبار به صورت اضطراری اجرایی شده است.

لطفی گیلان را به دلیل داشتن آب مطمئن، استانی ثروتمند دانست و خاطرنشان کرد: خط انتقال آبرسانی به شهرهای شرق گیلان با اعتبار 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان 10 میلیارد تومان اعتبارات پروژه مذکور را از محل منابع ملی ذکر کرد و یادآور شد: 5 میلیارد تومان از محل منابع استانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به شرهای شرق گیلان از چاه‌های فیلمن در سنگر انجام شده است، اظهار کرد: دو حلقه چاه در منطقه لات‌محله لنگرود بهسازی شده است.

لطفی از بهره‌برداری از چاه‌های شماره چهار و پنج رضوانشهر و تاسیسات جانبی آن در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: چاه جدید لوشان به بهره‌برداری رسیده ضمن اینکه تاسیسات جانبی این چاه و توسعه شبکه توزیع آب آشامیدنی آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به احداث مخزن آب شهرهای سیاهکل و دیلمان، بیان کرد: خط انتقال آب شهرهای مذکور در حال انجام است.

وی اجرای طرح‌ فاضلاب شهری لاهیجان را از جمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان دانست و تصریح کرد: امسال 25 درصد از فاضلاب شهری لاهیجان اجرایی می‌شود و در مدت چهار سال آینده این طرح به طور کامل به اتمام می‌رسد.