سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد:سخنان رهبری ایران باعث شد به خودمان افتخار کنیم.

به گزارش ندای گیلان، «کارلوس کی روش» در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: 2 سال قبل بنده با مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه ای در محل ساختمان پک داشتیم که تیم های زیر 23، 17 و بانوان در آن حضور داشتند و محل هایی که مخصوص آنان است را نشان دادم و تا به امروز هیچ کدام از مربیان و مدیران تیم ها به آنجا نیامده اند. ساختمان پک میراثی برای تمامی تیم های ملی است و حتی بنده این امکانات را به باشگاه ها پیشنهاد دادیم.

وی گفت: مدیر تیم امید اعلام کرده که نتوانسته به ساختمان پک بیاید. شاید سر خودش شلوغ بوده و وقت نداشته است اما او وقت داشت به روسیه بیاید و جام جهانی را تماشا کند، اما وقت حضور در ساختمان پک را نداشته و او باید توضیح بدهد.
کی روش ادامه داد: مدارکی داریم که ثابت می کند تیم امید از این امکانات استفاده کرده است. من در زندگی با فردی مشکل ندارم اما افرادی که دروغ می گویند را دوست ندارم.
وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: اولین روزی را به خاطر دارم که با علی کفاشیان در کمپ تیم ملی حضور یافتم و اعلام کردم که باید شرایط زمین تمرین را بهبود ببخشیم که اکنون با گذشت حدود هشت سال زمین جدید در مرکز ملی فوتبال، افتتاح شد.
وی افزود: مطمئن و امیدوار هستم خیلی از افراد و به خصوص مربیان تیم های ملی لبخند می زنند که می توانند از این پس در این زمین، شاگردان خود را مهیای حضور در رقابت های ملی کنند.
کی روش با بیان اینکه پایبند بودن به این زمین و به وجود آوردن ساختمان مرکز حرفه ای فوتبال (پک) موجب شد تا تعدادی دشمن در ایران پیدا کند، ادامه داد: ما در رسانه ها صحبت نمی کنیم و این زمینی است که من در ایران باقی می گذارم. تیم های ملی ایران از این پس تحت هدایت «مهدی تاج» امروز زمین خوبی در اختیار دارند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد از افتتاح این زمین خوشحال نیستند، اظهار داشت: مهمترین مطلب این است که تیم های ملی فوتبال قدمی رو به جلو برداشته اند. از تک تک کسانی که باعث شدند این هدف به واقعیت تبدیل شود، تشکر می کنم. بارها اعلام کردم که احتیاج به زمین خوب داریم که امروز در اختیار دارم. امیدوارم خداوند متعال نگه دارنده این زمین و مردم خوب ایران باشد.
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال قهرمانی در جام ملت های آسیا، گفت: قدم مهمی برداشتیم، ولی این زمین تنها مطلب لازمه برای پیشرفت فوتبال ایران نیست و فکر می کنم مربیان با من موافق هستند که احتیاج به چندین زمین خوب و امکانات برای تیم های پایه داریم.
سرمربی اسبق رئال مادرید، اظهار داشت: پیش از جام جهانی 2018 روسیه صحبت های الهام بخش رئیس جمهوری باعث شد بازیکنان تیم ملی عملکردی غرورانگیز داشته باشند. همان گونه که مطلع هستید، رهبر عالی ایران نیز در سخنانی باعث شدند ما به خودمان افتخار کنیم و از طرف تیم ملی از ایشان تشکر می کنم.
وی گفت: هرچند افتخار نداشتیم ایشان را از نزدیک ببینیم، اما واجب بود از رهبر عالی ایران به دلیل صحبت های الهام بخش قدردانی کنم و تلاش می کنیم در جام ملت های آسیا به قهرمانی برسیم.
کی روش گفت: اعتقاد دارم صحبت های این دو مقام عالی باید به دیگر مسئولان یادآوری کند تا همه به تیم ملی کمک کنند تا برای موفقیت در جام ملت های آسیا تلاش کنیم. قطعا اولویت بندی برای حمایت از تیم ملی اتفاق خواهد افتاد و آماده سازی تیم در وقت مناسب رخ می دهد.

وی گفت: دو دیدار تدارکاتی را از دست دادیم و آبان ماه تلاش می کنیم بازی های دوستانه ای با ترنیداد و توباگو و ونزوئلا در تهران داشته باشیم. همچنین در تلاشیم در اردوی دبی با سه تیم دیگر روبرو شویم.
کی روش در مورد حریفان تدارکاتی ایران در مقایسه با دیگر تیم های آسیایی، پاسخ داد: اصحاب رسانه مسئولیت دارند تا به افکار عمومی توضیح بدهند که چرا این اتفاق رخ می دهد. وقتی منابع مالی کمی دارید، نمی توانید ماشین فِراری بخرید و باید به سراغ پیکان بروید یا اگر مجبور هستید با دوچرخه بروید؛ کاری که ما قبل از جام جهانی 2014 انجام دادیم.
وی افزود: قبل از جام جهانی 2018 سه بازی دوستانه مهم را از دست دادیم. چند وقت پیش ایمیلی در مورد دیدار با برزیل دریافت کردیم و به خاطر آن در فوتبال ایران جشن گرفته شد. در پاسخ به آنان اعلام کردیم که شرایط خود را اعلام کنند که دیگر جوابی نیامد.
سرمربی سابق تیم ملی پرتغال گفت: اگر عراق می تواند با آرژانتین بازی کند این وظیفه رسانه هاست که به مردم بگویند که چرا ما نمی توانیم. خوشحالم که قرار است با ونزوئلا و ترنیداد بازی کنیم، چرا که امکان بازی با تیم های اروپایی وجود ندارد و آفریقایی ها درگیر مقدماتی جام ملت های قاره خود هستند. آسیایی ها نیز تقویم خود را بسته اند و در آمریکای جنوبی هم تیم هایی هستند که رقم آنان بسیار بالا است و تلاش می کنیم با دیگر تیم های این منطقه روبرو شویم.
وی گفت: بولیوی و ونزوئلا تیم های خوبی هستند که برای کوپا آمریکا آماده می شوند و می خواهیم برابر تیم های بازی کنیم که حفظ توپ خود را افزایش دهیم. در بازی عراق مقابل آرژانتین، 90 درصد زمان توپ در اختیار آرژانتین بود و عراقی ها اعتماد به نفس خود را از دست دادند.

** باید 70درصد مالکیت توپ در دیدار تدارکاتی با ما باشد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: می خواهم مقابل تیمی بازی کنیم که بیش از 70 درصد توپ را در اختیار داشته باشیم و یاد بگیریم چگونه دفاع و حمله کنیم. اگر بخواهیم برابر اسپانیا 90 درصد توپ را در اختیار آنان قرار بدهیم، این مساله به ما کمک نمی کند که از آن برای دیدار برابر یمن استفاده کنیم.
وی در خصوص فضایی که از سوی برخی ها (کادر فنی تیم امید) ایجاد شده تا کی روش مقابل مردم قرار بگیرد، گفت: می خواهم ساختمان پک و زمین جدید را در جیبم گذاشته و به منزل ببرم؟ برای همین است که می خواهم همه چیز را به خانه ام ببرم و به همین خاطر اجاره نمی دهم تیم دیگری در ساختمان پک تمرین کند.