سرپرست استانداری گیلان گفت:شهیدان انصاری و نورانی به سبب سخت‌کوشی، اخلاق‌مداری و مردمی بودن همواره الگوی مدیران جامعه اسلامی در دوران حیات خود و پس از شهادت بوده و خواهند بود .

به گزارش ندای گیلان،عصر امروز دکتر ارسلان زارع به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت “شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان و تنها استاندار شهید کشور” و “شهید علیرضا نورانی معاون عمرانی استانداری گیلان” حضور یافت.

دکتر زارع در این مراسم اظهار داشت: ایثار و شهادت نه تنها به عنوان یک ارزش بلکه به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی قرار دارد که یک انسان یا جامعه می‌تواند به آن دست یابد که مایه مباهات جامعه و کشور است و پیکره جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد .

وی افزود:انقلاب اسلامی و استمرار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون شهدا و ایثارگران و صبوری خانواده‌های معزز آنان است.

 زارع تصریح کرد :شهیدان انصاری و نورانی به سبب سخت‌کوشی، اخلاق‌مداری و مردمی بودن همواره الگوی مدیران جامعه اسلامی در دوران حیات خود و پس از شهادت بوده و خواهند بود .

سرپرست استانداری گیلان افزود: آنچه که موجب شده تا دوره کوتاه مدت خدمت این دو شهید والامقام در گیلان و کشور مانا باشد ایمان، تعهد ،تقوا و مردمی بودن آنان است .

وی ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید خواند که برگزاری یادواره یادواره شهیدان انصاری و نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند استان درهمین راستا است.