استاندار گیلان تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت را از خواسته های دیرینه مردم گیلان خواند و افزود: این بیمارستان از مهم ترین پروژه هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره برداری آن هستند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد؛ با تقدیر از اقدامات اثربخش تمامی فعالان عرصه مقابله با کرونا ، از حمایت ها و پشتیبانی رئیس جمهوری و مجموعه دولت در مبارزه با این بیماری در استان، قدردانی کرد.

وی با اشاره به تخصیص افزون بر ۳۳۰ میلیارد تومان طی شش ماه گذشته به حوزه بهداشت و درمان گیلان افزود: بخش اعظم اعتبارات تخصیصی صرف تکمیل پروژه های درمانی از جمله اورژانس شهرستان های انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا و ملزوماتی همچون سی تی اسکن بیمارستان های رودبار، رودسر و آستارا، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، اکسیژن سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و سایر تجهیزات ضروری پزشکی شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با استمرار خدمات رسانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی به مردم فهیم و با فرهنگ گیلان ، سطح رضایتمندی در این بخش افزایش می یابد.

وی به پرداخت کارانه ها و مبالغ اضافه کار معوق پرسنل حوزه درمان استان در ابتدای سالجاری اشاره و این مهم را موجب فراهم آمدن رضایت فعالان این بخش ذکر کرد.

دکتر زارع تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت را از خواسته های دیرینه مردم گیلان خواند و افزود: این بیمارستان از مهم ترین پروژه هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره برداری آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه هایی همچون بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی سایت لاکان، بهره گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بنیاد مستضعفان موثر است.

وی همچنین به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت و دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: برخی طرح ها نیازمند تجهیزات مختصری هستند تا به بهره برداری برسند و پروژه هایی هم هستند که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد دارند.

استاندار گیلان با یادآوری تلاش های فداکارانه کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و بدنبال پیگیری های صورت گرفته، درخواست داریم برای ۳۰۰ نفر از کادر درمانی فعال در مبارزه با بیماری در استان، اولویت استخدامی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین منابع کافی درجهت تکمیل پروژه های سلامت محور، کارگروهی از سال گذشته فعال شده و نیز در ماه گذشته نتایج اقدامات مورد بررسی قرار گرفت.