استاندار گیلان معتقد است اگر دانشگاه را پرچمدار علم و دانش بدانیم ، انتقادهایی که از نهاد دانشگاه برمی‌آید کشورمان را به سعادت، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند.
به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی با گرامیداشت  ۱۶ آذر روز دانشجو گفت : حمایت از پژوهش و تحقیقات دانشگاهی، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان اهمیتی ویژه دارد و دانشجویان باید بین تولیدات علمی و نیازهای استان پیوند برقرار کنند و از پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی حمایت و پشتیبانی  شود.
ارسلان زارع با اشاره به اهمیت جنبش های دانشجویی در جهت دهی به دانشجویان افزود: این جنبش ها به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو تصریح کرد: راه و هدف استادان و دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از کشور و عزت این سرزمین دفاع کردند باصلابت ادامه دارد.
استاندار در ادامه تصریح کرد: در ادبیات علوم سیاسی ، دانشجوی مطلوب به فردی اطلاق می شود که در دانشگاه به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسایل سیاسی حساسیت لازم را نشان می دهد و: دانشجوی مطلوب در نظام های اسلامی از خصوصیات ارزشمندی همچون معرفت دینی ، معنویت، بینش سیاسی ، آرمانگرایی، هوشیاری ، خلاقیت، نوآوری و قانونمداری برخوردار است.
ارسلان زارع تاکید کرد: اگر دانشگاه را پرچمدار علم و دانش بدانیم ، انتقادهایی که از نهاد دانشگاه برمی‌آید کشورمان را به سعادت، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند .
وی افزود: از نهاد دانشگاه انتظار داریم ، خلاقیت، نوآوری و تولیدات علمی را به نیازهای روز پیوند زده و در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.