معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: شهیدان انصاری و نورانی به سبب تعهد، تخصص ، سخت‌کوشی و اخلاق‌مداری همواره در اذهان مردم جاودانه و الگویی برای مدیران جامعه اسلامی در دوران حیات خود و پس از شهادت‌شان، بوده و هستند .

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان انصاری و نورانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه هشت هزار شهید سرافراز استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی، استمرار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، مدیون مجاهدت های شهدا و ایثارگران است.

وی شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و تنها استاندار شهید کشور و شهید نورانی معاون عمرانی ایشان را افتخاری در تاریخ حماسی گیلان دانست و افزود: شهیدان انصاری و نورانی به سبب تعهد، تخصص ، سخت‌کوشی و اخلاق‌مداری همواره در اذهان مردم جاودانه و الگویی برای مدیران جامعه اسلامی در دوران حیات خود و پس از شهادت‌شان، بوده و هستند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی و سیره عملی این دو شهید برجسته خاطرنشان کرد: لازم است در جهت آشنایی جوانان و زمینه سازی برای الگوبرداری و تأسی از دلیرمردانی همچون شهیدان انصاری و نورانی، اقدامات موثری انجام شود.

قاسم نژاد سالروز شهادت این دو شهید را فرصتی مغتنم برای احیاء ارزش های انسانی همچون مسئولیت پذیری، مردم‌داری و تعهد همراه با تخصص دانست و گفت: با در نظر داشتن شرایط حال حاضر جامعه به سبب وجود ویروس کرونا و محدودیت هایی که در اجرای برنامه های مرتبط وجود دارد؛ باید با تبلیغات محیطی، ساخت فیلم های کوتاه تبلیغاتی تاثیرگذار و بهره گیری مطلوب از فضای مجازی ، بزرگداشتی متفاوت را در سالجاری برای شهیدان انصاری و نورانی اجرا کنیم.

در ادامه این نشست هریک از حاضران برنامه های پیشنهادی خود برای بزرگداشت این دو شهید عالی مقام را اعلام کردند.

شهید مهندس علی اخوین انصاری همزمان با پیروزی انقلاب، تحصیلات دوره دکترای خود را در آمریکا نا تمام گذاشت و به ایران بازگشت. ابتدا به عنوان معاون استاندار خراسان وسپس در جایگاه استاندار گیلان به خدمت پرداخت و در همان زمان ریاست دانشکده فنی گیلان و عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. او در تاریخ پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، همراه با معاون عمرانی خود شهید علیرضا نورانی توسط منافقین در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید انصاری، تنها استاندار شهید کشور است.