سامانه جامع اطلاعات مکانی- شغلی و تور بازدید مجازی ۳۶۰ درجه سازمان منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش نداي گيلان: در راستای برنامه راهبردی ارائه خدمات الکترونیک منطقه آزاد انزلی، سامانه جامع اطلاعات مکانی- شغلی و تور بازدید مجازی ۳۶۰ درجه این سازمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
هدف از راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی، ثبت و به اشتراک گذاری داده‌های مکانی کل منطقه می‌باشد بطوریکه کلیه کاربران می‌توانند بصورت آنلاین مکان‌های تجاری، گرشگری، خدماتی و… خود را در سامانه ثبت و جهت رویت در اختیار عموم قرار دهند و اقشار مختلف می‌توانند ضمن بهره برداری از این سامانه نسبت به موقعیت مکانی و اطلاعات مورد نظر خود آگاه و در موارد لزوم از آن استفاده کنند.
اکنون حدود ۸۰۰ واحد صنفی و گردشگری در غالب ۲۷ گروه شغلی و ۱۱۰ زیر گروه در سامانه مذکور ثبت نام شده‌اند و اطلاعات آن‌ها از طریق سامانه قابل رویت است و این روند نیز در حال افزایش است.
سامانه بازدید مجازی در تکمیل سرویس سامانه اطلاعات مکانی جهت رفاه حال شهروندان و توسعه تجارت و گردشگری و نیز ایجاد بستر لازم برای بازدید از فاز سیاحت و تجارت منطقه آزاد انزلی راه اندازی گردیده است و این سامانه از ۳۰۰ تصویر ۳۶۰درجه که بصورت تور با هم در ارتباط هستند ساخته شده است که کل محوطه فاز تجارت و سیاحت را شامل می‌گردد و همچنین این تصاویر بر روی سامانه اطلاعات مکانی نمایش داده می‌شود تا کاربران موقعیت دقیق جغرافیایی آن تصویر را مشاهده کنند.
از امکانات سامانه اطلاعات مکانی و سامانه بازدید مجازی منطقه آزاد انزلی می‌توان به جستجوی موقعیت جغرافیایی بر اساس طول و عرض جغرافیایی، مسیریابی با دریافت مبدأ و مقصد در حالت‌های مسیر ماشین و پیاده‌ روی انواع نقشه‌ها، نمایش انواع نقشه‌ها شامل نقشه جاده‌ها، نقشه جاده‌ها و بلندی‌ها، نقشه ماهواره، نمایش وضعیت آب‌وهوا روی نقشه به‌صورت آنلاین. قابلیت همگام‌سازی با سامانه بازدید مجازی، امکان نمایش مسیر اتوبوس‌رانی به همراه ایستگاه‌های اتوبوس و… اشاره کرد.
این سامانه هم اکنون از طریق منوی خدمات الکترونیک سایت سازمان منطقه آزاد انزلی با آدرس www. anzalifz. ir قابل دسترس است.