مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تسریع در روند تکمیل زیرساخت‌ها توسط سازمان منطقه آزاد انزلی را از جمله رویکرد‌های این سازمان اعلام کرد، و گفت: سال گذشته با رونق سرمایه گذاری خارجی میزان اشتغال مستقیم این منطقه به حدود ۲۰ هزار نفر ارتقاء یافت.

محمد، ولی روزبهان ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:پارسال شاهد جذب سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیون دلاری از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه در حوزه‌های خدمات، گردشگری، تولیدی و صنعتی بودیم و با این رونق سرمایه گذاری خارجی میزان اشتغال مستقیم در منطقه آزاد انزلی به حدود ۲۰ هزار نفر ارتقاء یافت.

وی تسریع در روند تکمیل زیرساخت‌ها توسط سازمان منطقه آزاد انزلی را از جمله رویکرد‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: طرح احداث خط ریلی میان مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت، بهره‌برداری از اسکله‌های در حال احداث از سوی بخش خصوصی و اسکله رو رو از جمله این پروژه‌های زیرساختی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به  آغاز عملیات ساخت شهرک صنعتی ناحیه ۳ در فضای پسکرانه بندر کاسپین ، گفت: ساخت این مجموعه به عنوان یک زیرساخت مهم و اثربخش در راستای ارتقاء و افزایش ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی منطقه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

روزبهان ، با بیان اینکه اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی داخلی و خارجی و جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری، تولید و صدور کالا‌های مورد نیاز بازار‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا  است ، افزود: همین راهبرد در مورد شهرک صنعتی ناحیه سه این منطقه هم اعمال می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور و تولیدکنندگانی که محصول تولیدی آن‌ها مانع از ورود نمونه مشابه خارجی می‌شوند در اولویت قرار دارند ، تصریح کرد: از سوی دیگر در زمینه گردشگری نیز فعال کردن مسیر گردشگری دریایی در دریای خزر برای افزایش درآمد‌های ارزی کشور نیز مورد توجه سازمان است.