مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اعطای اقامت رایگان به افراد نابینا و کم بینا در اماکن گردشگری استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی از اقامت رایگان به افراد نابینا و کم بینا در اماکن گردشگری گیلان خبر داد و افزود: این اداره کل در نظر دارد در راستای تحقق وظایف فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به اقامت مسافران و گردشگران نابینا و کم بینا در یکی از مجموعه‌های خود اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه معلولین کم توان بینایی حق آرامش روحی و روانی دارند، گفت: استفاده از فضاهای گردشگری گیلان منجر به تقویت روحیه و عزت نفس افراد دارای کم توانی بینایی می‌شود.

جهانی با بیان اینکه روشندلان سرمایه اجتماعی جامعه هستند، اضافه کرد: ارج نهادن به مقام شامخ معلولیت بویژه افراد دارای کم توانی بینایی جزو تکالیف دستگاه‌های خدمات رسان است.

وی با اشاره به شرایط استفاده رایگان از اماکن گردشگری گیلان توسط روشندلان، افزود: علاقمندان می‌توانند برای استفاده رایگان از اماکن گردشگری با در دست داشتن مدارک پزشکی مربوطه جهت رزرو با معاونت گردشگری استان به شماره ۳۳۶۱۸۴۶۵ تماس حاصل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان ابراز امیدواری کرد: دیگر سازمانها، نهادها و شرکت‌های فعال در همه حوزه‌ها برای فراهم آوردن شرایط مطلوب‌تر در کشورمان برای آسان کردن سفر و تفریح اقشار مختلف بویژه جامعه معلولیت اهتمام ورزند.