مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رشت، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، آستارا، بندرانزلی و … را از جمله شهرهایی عنوان کرد که 80 درصد مشتریان دیتا را زیرپوشش قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، علیرضا قلمبردزفولی صبح امروز در راه‌اندازی آخرین نسل فناوری ارتباطات تلفن همراه جهان «نسل چهارم اینترنت همراه» در محل هتل کادوس این شهر، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را دارای روند توسعه‌ای خواند و اظهار کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه «نسل 3 و 4» به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا از ملزومات توسعه اینترنت پهن‌باند است.

وی تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها را از جمله اهداف توسعه اینترنت پهن‌باند عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از خدمات اینترنتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به دنیاست، افزود: این تکنولوژی می‌تواند بستری مناسب برای تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» نیز باشد.

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از زیرپوشش قرار دادن تمام مراکز استان‌های کشور به 4G «نسل چهارم اینترنت همراه» تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 160 شهر در کشور زیرپوشش اینترنت پهن‌باند نسل سوم ایرانسل هستند.

وی تصریح کرد: این تکنولوژی تاکنون به شهرهای ارومیه، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، بابل، دزفول، اهواز، آبادان، همدان، شیراز و بندرعباس رسیده است.

قلمبردزفولی سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین 10 تا 40 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا 15 مگابایت برثانیه و مدت زمان پاسخ‌گویی را بین 50 تا 150 میلی‌ثانیه عنوان کرد.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل برای نخستین بار در ایران مشترکان تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند.

به گفته این مسئول، کاربران می‌توانند با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل خدمات 4G را جایگزین دیگر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

وی از توسعه شبکه‌های نسل‌های سوم و چهارم در سال 94 خبر داد و افزود: سال 94 تعداد 200 شهر به شبکه 3G و 50 شهر به شبکه 4G ارتقا می‌یابد.
قلمبردزفولی گیلان را از استان‌های مهد عالمان و فرهیختگان دانست و تصریح کرد: خدمات اینترنت در این سال‌ها رشد فزاینده‌ای داشته و با توجه به اهمیت گیلان به عنوان یک استان هر مفاخر دینی و شیعه خود را موظف دیدیم تا خدمات اینترنت ایرانسل را در این استان افزایش دهیم.

وی رشت، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، آستارا، بندرانزلی و … را از جمله شهرهایی عنوان کرد که 80 درصد مشتریان دیتا را زیرپوشش قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توسعه و تقویت جنبش نرم‌افزاری، نهادینه‌سازی برای توسعه و تولید علم و تحقیقات، تحقق رشد اقتصادی سریع، ثابت و پیوسته، افزایش سهم تولید ناخالص ملی در تولیدات علمی و … را از مزایای توسعه پهن‌باند ذکر کرد.