زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین با حضور استاندار گیلان و فرمانده سپاه قدس این استان نواخته شد.

به گزارش نداي گيلان: زنگ آغاز مدرسه و زنگ مقاومت به صورت نمادین در دبیرستان 18 کلاسه دخترانه دوره دوم توحید ناحیه دو رشت با حضور محمدعلی استاندار این استان و سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان نواخته و پیام فانی قرائت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه مراسم مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز حدود 400 هزار دانش‌آموز در 4 هزار مرکز آموزشی گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند.

مهدی حاجتی با بیان اینکه 30 هزار نفر فرهنگی آموزش دانش‌آموزان استان را به عهده دارند، تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته با کاهش جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هر کدام در یک مدرسه حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: حضور مدیران موجب دلگرمی دانش‌آموزان و مسئولان مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نواخته شدن زنگ جوانه‌ها در مدارس این استان خبر داد و گفت: بعد از ظهر امروز زنگ جوانه‌ها به صورت نمادین در یکی از مدارس رشت نواخته می‌شود.

وی مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه تقوی ناحیه دو رشت را از دیگر برنامه‌های امروز ذکر کرد و افزود: امروز تمام مسئولان مدارس در کنار دانش‌آموزان حضور دارند.

حاجتی درباره زمان بازگشایی مراسم آموزش از راه دور، خاطرنشان کرد: عصر امروز مراسم بازگشایی مدارس آموزش از راه دور در مدرسه آموزش از راه دور پیشگامان رشت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: روز گذشته بیش از 30 هزار کلاس‌اولی سال تحصیلی خود را در مدارس ابتدایی استان آغاز کردند.

همچنین در این مراسم پیام علی‌اصغر فانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی قرائت شد.

وزیر آموزش و پرورش پاییز را فصل برگ‌ریزان و طلیعه مهر شورانگیز نامید و یاد و خاطره شهدا را گرامی نگه‌داشت.

فانی افزود: بدون تردید در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت بین ملت‌ها بی‌بدیل است و در فرهنگ ما بالاترین جایگاه را دارد.

وی توجه ویژه به آموزش و پرورش را زمینه‌ساز صدرسازی آموزش و پرورش و عزم ملی برای تحقق تحول ملی دانست.

وزیر آموزش و پرورش با تبریک آغاز سال تحصیلی 95ـ94 تصریح کرد: آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و توصیه رئیس جمهور و ساماندهی منابع انسانی و بودجه‌ریزی عملیاتی به دنبال تحول در آموزش و پرورش است تا براساس سند تحول بنیادین، تحول عدالت اجتماعی را ایجاد کند.

وی بر لزوم توجه به منزلت و جایگاه معلم تأکید کرد و گفت: پرورش نسلی توانمند و صلح‌جو از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

فانی متذکر شد: معلمان اصلی‌ترین عنصر تحقق برنامه‌ها در مدرسه هستند.

 زنگ مهر امروز با حضور استاندار و فرمانده سپاه قدس گیلان در مدرشه دخترانه توحید نواخته شد.