نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای اشتغال این ورزشکاران کار خاصی انجام نداده ایم. از آنطرف قضیه نیز کسی که ورزشکار است باید تمام وقت خود را صرف ورزش کند بنابراین نیاز به منابع درآمدی و تغذیه ای دارند که باید به نوعی آن را تهیه و تامین کرد.

بهگزارش ندای گیلان،؛مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره علت مهاجرت کردن ملی پوشان ایران گفت: هم اکنون در دنیا برای منابع مالی ورزش برنامه ریزی می‌کنند و توسط بخش خصوصی تامین می‌شود. بنابراین ریشه بسیاری از این مهاجرت ها مسائل مالی وزارت ورزش است.

وی ادامه داد: البته ما نیز در قانونگذاری قصور داریم و نباید همیشه دولت را مقصر دانست. خود من سه دوره نماینده مجلس هستم و دائم می‌گوییم که ورزش باید به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کند. بخش خصوصی نیز که به همین سادگی اسپانسر یک باشگاه نمی‌شود چرا که باید منتفع شوند بنابراین نیاز به یک راهکار مناسب داریم.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه در بحث مالیات اسپانسر های ورزشی کارهایی را انجام دادیم اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ما می‌خواهند برای مسابقات خارجی اعزام شوند باید از جیب شخصی خود هزینه را پرداخت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای اشتغال این ورزشکاران کار خاصی انجام نداده ایم. از آنطرف قضیه نیز کسی که ورزشکار است باید تمام وقت خود را صرف ورزش کند بنابراین نیاز به منابع درآمدی و تغذیه ای دارند که باید به نوعی آن را تهیه و تامین کرد.

او در پاسخ به این سوال که  وزارت ورزش در این خصوص  چه اقدامی انجام داده است گفت: دولت نیز کاری نکرده است و نتوانسته نیاز های جامعه ورزشی را تامین کند بلکه فقط در حد محدودی کارهایی برای بعضی از ورزشکاران حرفه ای انجام داده است که کفایت نمی‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی در پایان اذعان کرد: نیاز است تا دولت و مجلس کنار یکدیگر مشکلات را رفع کنند. نخستین کاری که دولت نیز باید انجام دهد این است که لایحه ای به جهت ساماندهی ورزشکاران تنظیم کند تا ما بدانیم اگر دولت نیز از منابع لازم برخوردار نیست از محل محافظ های مالیاتی کاری برای این مسئله انجام دهیم. تا زمانی که راهی برای حل این مسئله پیدا نکنیم این مهاجرت ها به قوت خود باقی خواهند ماند.

 

rokna