یمنی ها هنوز از برگ برنده خود در جنگ زمینی استفاده نکرده اند و در صورتی که از این برگ استفاده شود به طور حتم چالش جدیدی برای ریاض به وجود خواهد آمد.

به گزارش ندای گیلان،حضور وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در خاک عربستان برای رسانه های جهان پیام واضحی داشت. یمنی ها در حالی تصاویر این حضور را منتشر کردند که راهبرد جدیدی را در خاک عربستان دنبال می کنند. حمله پهپادی، شلیک موشک های هدفمند و تهاجم زمینی سه راهبرد جدید یمنی ها در مواجهه با عربستان است. به طوری که در ماه های اخیر حملات پهپادی جای حملات موشکی را گرفته و سامانه های دفاع هوایی و زمینی عربستان را مختل کرده است.

استفاده از راهبرد حمله پهپادی موجب شده تا یمنی ها نمایش جدیدی از قدرت خود را در خاک عربستان و حتی امارات نشان دهند اما بازدید وزیر دفاع یمنی پیامد دیگری هم به دنبال داشت.

پیش از این یمنی ها در خاک خود می جنگیدند و دفاع را در برابر متجاوز خارجی در سرزمین خود دنبال می کردند.

به نظر می رسد حملات اخیر یمن و حضور در خاک عربستان موجب شده تا انصارا… به فکر رونمایی از طرح جدید تهدید منابع اقتصادی عربستان باشد. البته این طرح با حملات پهپادی نتیجه موفقی داشت، اما تا به امروز صنعا تصمیمی برای حمله زمینی نگرفته است.

پالایشگاه های نفتی عربستان در نزدیکی خاک یمن است و حضور نظامی می تواند بازار نفت و اقتصاد وابسته به نفت ریاض را با تهدید جدی مواجه سازد.

در سال های اخیر عربستان با کسری بودجه بسیاری مواجه شده و رگ حیاتی عربستان همین چاه های نفتی است. فراموش نشود یمن از توان حملات درون خاک عربستان هنوز استفاده نکرده است.

موضوعی که به نگاه بسیاری از تحلیل گران می تواند میدان جنگ را عوض کند. در این طرح، انصارا… می تواند با فتوای دینی و فقهی و همچنین رویکردهای عربی و قبیله ای از یمنی های ساکن در عربستان برای عملیات های بزرگ استفاده و دستگاه اطلاعاتی و نظامی ریاض را مختل کند.

به عبارت دیگر یمنی ها هنوز از برگ برنده خود در جنگ زمینی استفاده نکرده اند و در صورتی که از این برگ استفاده شود به طور حتم چالش جدیدی برای ریاض به وجود خواهد آمد. حضور نظامی وزیر دفاع یمن نشان دهنده تغییر اولویت های نظامی انصارا… و محور مقاومت در یمن است به طوری که جنگ زمینی و حملات زمینی به پاشنه آشیل عربستانی های خسته از جنگ تبدیل شده است.

خراسان