رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه برای چند پروژه عمده از جمله در حوزه سدهای لاستیکی تا پایان سال ۹۸، حدود ۷۸ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است که اگر ۵۵ میلیارد تومان دیگر نیز به این بخش اختصاص دهیم این پروژه ها به پایان می رسد، گفت: برای هفت پروژه سد لاستیکی نیز امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان صبح امروز(شنبه) در جلسه بررسی پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال در استان به اجرا در آمد، اظهار داشت:  دو پروژه نوغانداری، هفت پروژه آب منطقه ای، ۱۲ پروژه صنعت و معدن، هشت پروژه جهادکشاورزی، یک پروژه منابع طبیعی و هشت پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله این پروژه ها هستند.

وی تاکید بر اینکه پیشرفت کلی پروژه ها نسبت به ابتدای سال و پایان سال ۹۸ خوب بوده است، گفت: در چند ماه اخیر به دلیل ملاحظات مختلف از جمله عدم پرداخت تسهیلات، کارها کندتر پیش رفت.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به هفت پروژه سد لاستیکی استان

محمدی با اشاره به اینکه برای چند پروژه عمده از جمله در حوزه سدهای لاستیکی تا پایان سال ۹۸، حدود ۷۸ میلیارد تومان پرداخت داشتیم که اگر ۵۵ میلیارد تومان دیگر نیز به این بخش اختصاص دهیم این پروژه ها به پایان می رسد، بیان داشت: برای هفت پروژه سد لاستیکی نیز امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با تصریح بر اینکه برای چهار پروژه دیگر امسال که جزو پروژه های استانی ویژه است حدود ۷\۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: به بیان دیگر با تخصیص ۲۱ میلیارد تومان آن پروژه ها را نیز به پایان می رسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه جهش تولید نیز ۵۶ پروژه داشتیم، گفت: پنج بانک عامل از جمله بانک کشاورزی، سپه، تجارت، توسعه تعاون و صادرات تسهیلات پروژه ها را تأمین کردند.

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان یارانه سود از سوی سازمان مدیریت به پروژه های جهش تولید در بخش کشاورزی

محمدی با اشاره به اینکه ۱۷ پروژه جهش تولید در بخش کشاورزی داشتیم که در ۱۳پروژه  قرارداد بسته شده است و مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد ، گفت: ۱۰ میلیارد تومان نیز یارانه سود از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به پروژه ها اختصاص خواهد یافت.

۱۴ میلیارد تومان یارانه سود به پروژه های جهش تولید گیلان پرداخت می شود

وی تصریح کرد: امسال قرار است  در مجموع ۱۴ میلیارد تومان یارانه سود پرداخت شود که ۱۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در پایان اظهار داشت:در حوزه صنعت نیز ۲۷ پروژه تعریف شده است که ۹ پروژه با بانک های صادرات، توسعه تعاون، سپه و تجارت قرارداد دارند و ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶\۳ میلیارد تومان یارانه سود به این پروژه ها اختصاص می یابد.