عضو شورای شهر رشت معتقد است حاشیه شهر رشت بدون برنامه توسعه پیدا کرده است و مناطق حاشیه نشین رشت ، مناطق کمتر توسعه یافته به شمار می رود.

به گزارش ندای گیلان،عباس صابر در گفتگو یی،با تسلیت بابت حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان اظهار کرد: شهررشت از قدمت بالای تاریخی برخوردار است و این عامل سبب  وجود تعداد زیادی بافت فرسوده ولی تاریخی با برچسب ارزشمند در شهر رشت است.

وی با اشاره به اینکه رشت با پدیده حاشیه نشینی دست به گریبان است، اضافه کرد: حاشیه شهر رشت بدون برنامه توسعه پیدا کرده است و مناطق حاشیه نشین رشت ، مناطق کمتر توسعه یافته به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به این مطلب که بافت حاشیه ای رشت نا امن است، افزود: باید به فکر این فرسودگی در حاشیه شهر رشت نیز باشیم تا دچار مشکل نشویم.

صابر با بیان این مطلب که بافت های فرسوده در رشت ارزشمند است ، افزود: این بافت ها با وجود ساختار فرسوده ای که دارند متعلق به ادوار گذشته تاریخ شهر رشت می باشند و باید سیاست مقاوم سازی برای آنها اجراشود.

وی با تأکید براینکه شهر رشت در شرایط استثنایی قرار دارد، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون کمتر به این موضوع توجه شده، موارد ایمنی و مرتبط با سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

صابر با تشبیه ساختار ساختمان پلاسکو به بازار رشت نه در بحث عمودی بلکه در بحث مسطح گفت: حادثه ساختمان پلاسکو در تهران زنگ خطری برای مدیریت شهری برای بازار بزرگ رشت است، ایمن سازی مکان های فرسوده رشت لازم است و ایمن سازی بازار رشت باید در اولویت باشد، اگر تغییری صورت نگیرد و بازار رشت خدای نکرده دچار آسیب شود در کنار آسیب تا حدودی کم جانی شاهد آسیب جدی مالی برای کسبه و بازاریان خواهیم بود.

عضو شورای شهر رشت با تأکید براینکه  ساخت و ساز ها در حاشیه رشت بر اساس مهندسی ساختمان و استانداردهای آن نبوده است، اضافه کرد: متأسفانه این بناها از مصالح نامرغوب هم ساخته شده و با ایمنی ساختمان سازی شکل نگرفته اند، تمامی دستگاه های دولتی به ویژه شهرداری باید در بحث ایمن سازی این مناطق وارد شوند.کاسپین