نماینده رشت با تاکید بر اینکه پیاده راه بافت مرکزی شهر به مثابه رهایی تیر از کمان بوده، گفت: امروز به دلیل اجرای یک پروژه غیر کارشناسانه بازار رشت فلج و به نوعی تعطیل شد

به گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه بازآفرینی شهر رشت ضمن خیر مقدم به مهیمانان کشوری حاضر در جلسه تصریح کرد: ما در بخش قانونها در مجلس شورای اسلامی احکامی در خصوص بازآفرینی شهری داریم .

نماینده مردم رشت با تاکید بر سهم اندک رشت در خصوص تخصیص بودجه بازآفرینی خاطرنشان کرد: امروز با حضور نمایندگانی از سازمان بازآفرینی باید عرض کنم که سال گذشته مبلغی برای شهر رشت تخصیص پیدا کرد اما در اجرا چیزی به رشت نرسید.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فاضلاب شهر رشت خاطرنشان کرد: سالیان گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی بانک جهانی در راستای بهسازی فاضلاب رشت تخصیص دا ده شد و لوله هایی نیز در دل زمین کار شد و علیرغم هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیاردی اما همچنان رودخانه های رشت آلوده هستند.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات شهرداری و شورا در خصوص روان آب ها خاطرنشان کرد: بخش دوم مشکلات شهر رشت عدم برخورداری مردم شهر از آسفالت مناسب است. لذا ضرورت دارد تا سازمان بازآفرینی کشور از مردم شهر رشت حمایت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در سال ۹۷ قرار بود ۳۰۰۰ تن قیر به شهر رشت اختصاص یابد و البته به شرط دریافت ضمانت نامه از شهرداری که در آن زمان مواجه شدیم با نبود شهردار و بدهی های کلان شهرداری البته ناگفته نماند که تاکنون حدود ۲۰۰ تن از قیر اختصاصی فوق استفاده شد و ۱۱۰۰ تن به تازگی تخصیص یافته است.

پروژه پیاده راه بافت مرکزی رشت همچون تیر رها شده از کمان است

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه پیاده راه بافت مرکزی شهر به مثابه رهایی تیر از کمان بوده، گفت: امروز به دلیل اجرای یک پروژه غیر کارشناسانه بازار رشت فلج و به نوعی تعطیل شد. هرچند با باز شدن مسیر ممکن است مقداری از مشکلات حل گردد. لذا این شهر نیازمند حمایت ویژه ای از سوی مسئولان کشوری و استانی است.

وی افزود: امید است با بردن سال مالی مجلس در شهریور ماه بتوانیم از همه تخصیصات سال ۹۷ در پروژه بازآفرینی بهره مند شویم.