مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۵۹ پرونده تغییر کاربری به دادگاه ارسال شده است، گفت: بیشترین تغییر کاربری‌ها را در شهرستان رشت به دلیل وسعت بیشتر آن شاهد هستیم.

به گزارش ندای گیلان،حسن گیلان پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان دارای با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: متأسفانه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی شالیزاری بیش از اراضی باغی و مزارع صیفی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری‌ها در شهرستان رشت به دلیل وسعت بیشتر آن شاهد هستیم، گفت: با شیوع ویروس کرونا این فرصت برای سودجویان به وجود آمده تا اقدام به تغییر کاربری اراضی کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۵۹ پرونده تغییر کاربری به دادگاه ارسال شده است، گفت: با همکاری دستگاه قضا برخورد لازم با متخلفان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۹ پرونده از سوی دادگاه اعلام تبرئه شده که جهاد کشاورزی گیلان خواستار تجدید نظر شده است ادامه داد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا باید در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی همکاری لازم را با جهاد کشاورزی شهرستان‌ها داشته باشند.

گیلان پور از شهروندان خواست در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی هر گونه مشکوک در این زمینه را به ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.