دبیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه ۲ گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، در حدود ۵۶ درصد طلاق‌ها پای شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در میان است.

به گزارش ندای گیلان، مریم جلالی مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه 2 سیما امروز در همایش علمی «ارتباط خانواده با فرزندان» که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و برنامه‌ریزی برگزار شد، اظهار داشت:

در فضایی قرار داریم که باید انتخاب کنیم وگرنه انتخاب می‌شویم و براساس مطالعاتی که در تهران و شهرستان‌ها انجام شده است در حدود 56 درصد طلاق‌ها پای شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در میان است.

وی با بیان اینکه امروز رسانه اختیاردار زندگی شده است و تکلیف ما را تعیین می‌کند، افزود: 3 رویکرد کلی به ارتباطات و رسانه داریم که شامل خوشبین، بدبین و واقع‌بین است.

جلالی یادآور شد: دیدگاه واقع‌بین مبتنی بر سواد رسانه است یعنی هم فرصت‌ها و هم تهدید را می‌بیند، برنامه‌ریزی کرده و توانمند عمل می‌کند و نکته مهم این است که باید مراقب تفاوت واقعیت و تصور از واقعیت باشیم.

مدیرگروه خانواده و فرهنگ شبکه 2 با بیان اینکه سواد شنیداری بچه‌ها پایین آمده است و به حرف بزرگترهایشان را گوش نمی‌کنند، ادامه داد: باید به کودکان آموزش دهیم و آنها با تحلیل پیام رسانه‌ای آشنا شوند.

منبع:فارس