رخدادهای چند روز اخیرشهرستان را بسیار زشت، خشونت‌طلبانه و ناموجه می‌دانیم و یکایک دوستان دلسوزان نظام را چه اصلاح طلب چه اعتدالی و چه اصولگرا را برای حفظ امنیت در برابر تهدیدات خارجی به وحدت دعوت مینماییم

به گزارش ندای گیلان،شورای مشورتی اصلاح طلبان بندرانزلی در بیانه ای آورده است:
ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و تشکر از حضور پر شور احاد مختلف مردم ارهمه سلایق در راهپیمایی وحدت بخش 22 بهمن در پی  حاشیه های ایجاد شده  در شهرستان  انزلی بعد از سخنرانی نماینده محترم مردم رشت در همایش « تحقق آرمان های انقلاب در دولت تدبیر و امید» لازم است مواردی را به سمع مردم قهرمان شهرستان برسانیم:
ضمن تجدید بیعت با آرمان هاي امام  راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می داریم كه از دولت مورد حمايت رهبر فرزانه ي انقلاب حمايت كرده و در این راه لحظه ای تردید به خود راه نخواهیم داد ودر مسیر اعتلاي انقلاب اسلامي از هیچ کوششی فرو گزار نخواهیم کرد.
تعداد زیادی از عزیزان شرکت کننده در این همایش از خانواده ي  معزز شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بودند و شایسته نیست که این عزیزان را با عناوین مختلف مورد خطاب قرار داد . حال این سوال پیش می آید که چه کسانی از اختلاف بین مردم قهرمان انزلی سود مبیرد؟
درهمایش فوق جناب مهندس جعفرزاده نماینده شریف مردم شهرستان رشت که بحق از سرمایه های نظام هستند و بر عهدی که با خدای خود و مردمش بسته، پایدار است به عنوان سخنران اصلی همایش به ایراد سخنانی در باب انقلاب، امام، رهبری و ذکر سی و هشت سال مجاهدت مسئولین جان برکف نظام پرداختند و موکدا حاضرین در همایش را  به شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات و حفظ وحدت تشویق نمودند تا مبادا دشمنان این مرز و بوم لحظه ای خیال خام تفرقه میان امت اسلامی به ذهنشان خطور کند.
بدیهی است مواضع چنین شخصیتی با مواضع افرادی که از انقلاب و اسلام، مبارزه و جهاد، خون و آتش، ایثارگری و جانبازی فقط در جایگاه  های امن نشسته و تئوری‌بافی می‌کنند متفاوت باشد.
متاسفاته انتخاب گزینشی صحبتهای ایشان بدور ازاخلاق اسلامیست.
– یکی از مهم ترین تاکیدات بزرگان دین و انقلاب ما همواره حفظ اتحاد میان امت مسلمان بوده است؛ وحدت و یکدلی آنچنان نقش پررنگی در استواری نظام اسلامی ایفا میکند که حضرت امیر (علیه اسلام) 25 سال خانه نشینی را – علی رغم بر حق بودن حکومتشان- به ایجاد دشمنی و دو دستگی میان حکومت اسلامی ترجیح داده و همه مسلمانان را به آرامش دعوت می نمایند. چگونه است که امروز بعضی از افراد که داعیه ی انقلابی گری، مسلمانی و شیعه امام علی (علیه السلام ) بودن را دارند برای هر موضوعی که خلاف میل آنها گفته می شود چنان آشوبی به راه می اندازند تا سایه ی آرامش و یکدلی از سر ملت انقلابی ایران رخت بربندد؟؟
بدون شک نمی توان نقش بخش بزرگی از جامعه را در حفظ نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت، بنابراین بر همه ی ما واجب است با هر سلیقه و تفکری ضمن احترام به سایر گروه ها و تفکرات؛ در کنار هم ایستاده، در راه اعتلای ایران گام برداریم و فعلهایی که باعث ضربه به نظام جمهوری اسلامی میگردد، ترک نماییم.
شایان ذکر است در روزگاری که شاهد رشد جنگهای لفظی و نفرت در دنیا هستیم و گروهی همواره سعی می کنند مسلمانان را افرادی به دور از صلح و دوستی معرفی نمایند؛ برافروختن آتش کینه و نفاق کار دشواری نیست، امری ارزشمند است که بتواند باعث آشتی و یکدلی ملت صلح طلب ایران گردد.
شورای مشورتی اصلاح طلبان انزلی ، بر پايبندي خود به انقلاب اسلامي ايران و آرمان هاي آن  تاكيد دارد و اجازه ی مصادره شخصی و جناحی را به هیچ گروه و جریانی نخواهد داد.
ما بر ضرورت اجرای تام و تمام همه اصول قانون اساسی و نفی برخورد تقلیل‌گرایانه و گزینشی برخی وجوه و اصول آن در قبال اصول دیگر تاکید داریم و ریشه بسیاری از معضلات فعلی را همین برخوردهای گزینشی ناموجه و تابوپنداری توجه به برخی اصول معطل مانده می‌دانیم.
ما بر تامین و تضمین آزادی‌های مدنی افراد، احزاب و رسانه‌ها، برپایی کرسی‌ها و مناظره‌های آزاداندیشی، بویژه در عرصه‌های دانشگاهی ، گردش آزاد اطلاعات و اخبار برای همه جریان‌های مسالمت‌جو در چارچوب قانون اساسی تاکید داریم.
در نظامی که قانون اساسی و مقام  معظم رهبری، صراحتا بر حق نقد و نظر و نظارت همگانی بر همه ی اجزای ارکان و مسؤولیت‌های نظام تاکید دارند جای تعجب است که عده ای این چنین چهره ای خشونت طلب از خود بروز میدهند..
ما رخدادهای چند روز اخیرشهرستان را بسیار زشت، خشونت‌طلبانه و ناموجه می‌دانیم و یکایک دوستان دلسوزان نظام را چه اصلاح طلب چه اعتدالی و چه اصولگرا را  برای  حفظ امنیت در برابر تهدیدات خارجی به وحدت دعوت مینماییم.
و در آخر عهد مي بنديم كه تا آخرين روز دولت تدبير و اميد، از اين دولت مظلوم حمايت كنيم و تمام تلاش خود را براي پيروزي جناب آقاي دكتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال ٩٦ انجام دهيم
شورای مشورتی اصلاح طلبان بندرانزلی .