اولین دوره آموزش مقدماتی تحقیق و توسعه در سطح واحدهای صنعتی گیلان، به همت اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در رشت برگزار شد.

 

به گزارش نداي گيلان: سکینه زنج، رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری اولین دوره آموزش مقدماتی تحقیق و توسعه(R&D) در رشت خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری اساتید و مدرسان برجسته و مدیران و کارشناسان تحقیق و توسعه از واحدهای صنعتی مختلف سطح استان در رشت برگزار شد و برای شرکت کنندگان گواهی دوره مقدماتی تحقیق و توسعه صادر می شود.

زنج از برگزاری دوره پیشرفته تحقیق و توسعه برای دارندگان گواهی دوره مقدماتی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در دوره پیشرفته تحقیق و توسعه(R&D) موفق به کسب پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و اداره آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت می شوند.

وی بهره مندی از مزایای قانونی شرکت های دانش بنیان، معافیت های حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیاتی، تسهیل در تکمیل خطوط تولید و ماشین آلات و… را منوط به دارابودن شرکت ها و واحدهای صنعتی از پروانه تحقیق و توسعه عنوان کرد و افزود: بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان دومین صندوق حمایتی دولت پس از صندوق توسعه ملی، وابسته به داشتن پروانه تحقیق و توسعه توسط شرکت ها و تولیدکنندگان کالا و خدمات دانش بنیان است.

زنج با اشاره به برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته تحقیق و توسعه توسط مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تصریح کرد: این دوره آموزشی با هماهنگی و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای اولین بار در سطح استان‌های کشور، در گیلان برگزار شد.