دلخوش گفتباید دیدگاه محدودنگری مسئولان استان و شهرستان تغییر کندتا زمینه های جذب سرمایه گذاردر سطح استان و شهرستان ها فراهم شود.

به گزارش ندای گیلان،نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی درمراسم جشن ازدواج دانشجویی این شهرستان ضمن تبریک این مراسم فرخنده به زوج های دانشجو و آرزوی زندگی سعادتمند در کنار هم برای آنها، دین اسلام را دین رفعت، محبت و مهربانی عنوان و اظهار کرد: شادی در وهله اول برای مسلمانان بوده چیزی که در آیات و احادیث به آن تأکید شده است.

سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد در شهرستان صومعه سرا از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، گفت: در آغاز به کار این دانشگاه ۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل بودند که این تعداد در سال های بعد به بیش از دو هزار نفر و اکنون به زیر یک هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه برای احداث واحد آموزشی دانشگاه آزاد واحد صومعه سرا زمین چهار هکتاری در بخش تولمات ورودی شهرستان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان این دانشگاه باید موارد مورد نظر برای احداث این واحد آموزشی را پیگیری کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه می توان با توجه به پتانسیل منطقه مورد نظر این واحد آموزشی را به صورت علمی، گردشگری وتفریحی احداث کرد، تصریح کرد: باید از این فرصت برای سرمایه گذاری و ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه آزاد واحد صومعه سرا نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات در حوزه سرمایه گذاری در سطح استان گیلان دلسرد کردن سرمایه گذاران است، یادآورشد: باید دیدگاه محدودنگری مسئولان استان و شهرستان تغییر کندتا زمینه های جذب سرمایه گذار و ایجاد رونق اقتصادی و فرصت اشتغال در سطح استان و شهرستان ها فراهم شود.

دلخوش در ادامه با اشاره به کاهش نرخ و بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان جامعه، افزود: همه مشکل نبود رغبت برای ازدواج در میان جوانان مربوط به مسائل مالی و اقتصادی نبوده بلکه باید در نهاینه کردن فرهنگ صحیح ازدواج در بین جامعه تلاش شود.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان خطری برای کشور از نظر تولید نسل و پیری جامعه محسوب می شود، گفت: امروز شاهد کاهش نرخ فرزندآوری در ایران هستیم که نیازمند اجرای برنامه های آموزشی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه هستیم.

به گفته این مسئول سهم سرانه ایران نسبت به کشورهایی همانند ایتالیا و آلمان یک دهم بوده که نشان دهنده فقر مردم ما است چیزی که سبب بروز آسیب در حوزه های مختلف می شود.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیر شدن جمعیت کشور از نظر امنیت کشور را تهدید می کند، گفت: در دوران دفاع مقدس افرادی که در جبهه ها حضور داشتند از نسل جوان جامعه بودند که این کاهش جمعیت در طی سال های اخیر می تواند کشور را در معرض آسیب قرار دهد.

 در پایان مراسم نیز به ۱۵ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه سرا از سوی مسئولان شهرستان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.