اولین نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان گیلان به ریاست رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اولین نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ظرفیت ها و امکانات بی شمار استان گیلان اظهار داشت: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و امکان صادرات به روسیه و کشورهای عضو اوراسیا فرصت مغتنمی جهت افزایش اشتغال زایی برای مردم گیلان است.

رئیس شورای قضایی استان با انتقاد از سوء مدیریت ها در استان و عدم استفاده بهینه از ظرفیت ها تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره در کنار کارآفرینان ایستاده است و مشکلات حقوقی و قضایی آنان را در چارچوب قانونی مرتفع خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: احیای مجدد کارخانه های پوشش و ابریشم گیلان و برگرداندن زمین رشت الکتریک به دولت نمونه ای از حمایت های دستگاه قضایی از واحد های تولیدی است که طی سالیان گذشته از چرخه تولید خارج شده بود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه این نشست از این پس به صورت فصلی برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این جلسه در خصوص راه کارهای اشتغال زایی و استفاده از بسترها و ظرفیت های استان و رفع محرومیت زدایی بحث و تبادل نظر شد.

وی بابیان اینکه استان گیلان استانی با سند کشاورزی و گردشگری است اظهار داشت: امید است که تلاش های بیشتری در راستای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هم جوار در جهت اشتغال جوانان این استان صورت گیرد.