مهربان: گردشگر باید در زیپ لاین آدرنالین ترشح کند، پوشاندن ضعف ها با سیاه پوش کردن شهر؟!؛ مدیرانی که دیگر مدیر نیستند اما در منازل دولتی همچنان زندگی می کنند!؛

 مهربان: گردشگر باید در زیپ لاین آدرنالین ترشح کند

 

این مطلب از سایت لاهیجان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.

لاهیجان نوشت:

سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت:گردشگر باید پولش را در این شهر خرج کند، در زیپ لاین آدرنالین ترشح کند و از همه مهمتر لاهیجان را بهتر بشناسد.

ابراهیم مهربان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که شامگاه روز گذشته در دفتر جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد با بیان اینکه در شورای شهر عهدی را با مردم بستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم گفت: در راستای این مهم بود که تصمیم گرفتیم که در راس مدیریت شهری تغییراتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز خوشحالم که بعد از هفت ماه در واقع به عنوان عضو شورای شهر نزد مردم این شهر سربلند هستیم گفت: با افتخار می گوئیم که آسفالت، کارهای فرهنگی، خانه پینگ پونگ، خانه کشتی، باغ نارنجی بخشی از پروژه های شهرداری است.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه تراژدی استخر و بحث حقوقی آن را پیگیری کردیم و امروز به جایی رسیدیم که قیمت کارشناسی آن تعریف شده گفت: امروز شهرداری وارد بافت محروم حاشیه شهر شده و در کنار آن از بحث مبلمان شهری و زیباسازی هم غافل نبودیم.

**شهردار فراتر از انتظارات ظاهر شد

وی با اشاره به اینکه شهردار با برنامه وارد شدند و اولین دیدار قولی دادند که شاید آن روز این قول به عمل نزدیک به نظر نمی رسید افزود: اما با شجاعت تمام اعلام میکنم که فراتر از آن مذاکرات امروز پروژه در این شهر به سرانجام رسیده است.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه همه این اتفاقات در حالی رخ داد که نه تنها کمکی از مرکز استان به ما نشد بلکه بعضا سنگ اندازی هایی هم روی داد افزود: ما انتظار داریم مرکز استان کمک حال ما باشد و وقتی دیده می شود که در شهر لاهیجان کارهای بزرگی صورت گرفته، یاری رسان ما باشند.

**عادت کردیم زیرپای همدیگر را خالی کنیم

وی با طرح این سوال که چرا گیلانیان کمترین مسند در سطح کلان کشور را داشته و چرا وزیر و رئیس سازمان گیلانی نداریم گفت: به این علت که اینقدر زیر پای همدیگر را خالی کردیم و مجال رشد به همدیگر ندادیم.

مهربان افزود: باید این ادبیات را کنار بگذاریم و کمی از همسایه بغلی خودمان مازنداران یاد بگیریم که چقدر پیشرفت داشت.

**هفته لاهیجان فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذار است

مهربان درادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری مقوله ای است که نیاز به تعمق و تفکر دارد و باید در این خصوص برنامه ریزی اصولی صورت گیرد افزود: برای اولین بار در سطح استان گیلان هفته ای را به نام هفته لاهیجان برنامه ریزی شده که برنامه های متنوع زیادی در مسائل فرهنگی، ورزشی و عمرانی در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: بناداریم یک روز از این هفته را در برج میلاد و یا پارک هنرمندان تهران، مختص رایزنی با سرمایه گذاری اختصاص دهیم.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه برای اولین بار در شهری به مقیاس لاهیجان، جهت شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری با دانشگاه تربیت مدرس قراردادی عقد شده افزود: نتیجه این پژوهش تهیه بسته هایی است که ظرفیت های سرمایه گذاری لاهیجان در همه ابعاد به زبانی مشترک بین شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه می شود.

**ورزشی ترین تیم مدیریت شهری ایران هستیم

وی با بیان اینکه مشکل لاهیجان فعلا ساخت هتل نیست هرچند بخش خصوصی در این بخش کارهای زیادی انجام داده افزود: بخش خصوصی باید در مراکز خرید سرمایه گذاری کند، مسافر باید پولش را در لاهیجان هزینه کند، در زیپ لاین آدرنالین ترشح کند، در هتل اقامت کند.

مهربان با بیان اینکه مهم ترین نکته این است که باید لاهیجان را به گردشگران بهتر بشناسانیم افزود: چون لاهیجان فقط بام سبز نیست بلکه مناطق و محلات قدیمی دارد که در ایران کم نظیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزشی ترین عملکرد را در بین شهرهای همطراز خود داشتیم افزود:خانه پینگ پنگی در عرض دو ماه به بهره برداری رسیده و خانه کشتی را از اعتبارات ملی و اعتبارات شهرداری در حال ساخت هستیم.

**شهردار امتیاز تیم فوتبال دسته سومی را به این شهر آورد

مهربان در ادامه با اشاره به سبقه فوتبالی شهردار لاهیجان افزود: شهردار، رئیس هیئت فوتبال استان قزوین است و از این امکان استفاده کرده و یک تیم دسته سومی را با رایزنی هایی که داشته برای لاهیجان آورده تا جوانان این شهر بتوانند خودشان را به فوتبال ایران بشناسانند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار بزرگی که در لاهیجان انجام شده، برگزاری نشست سفرای عضو اکو بود گفت: لاهیجان میزبان کشورهایی بود که بالغ بر سیصد میلیون نفرجمعیت داشتند.

مهربان با بیان اینکه پیشنهادات خوبی در این جلسات انجام شده افزود: لاهیجان به عنوان اولین شهر، میزبان مسابقات بومی،محلی و ورزشی در بین کشورهای اکو خواهد بود.

 پوشاندن ضعف ها با سیاه پوش کردن شهر؟!

این مطلب از سایت صبح شفت برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد. صبح شفت نوشت:

همه جا رسم است چند روز مانده به محرم تکایا، خیابان ها و … سیاه پوش می شوند اما شهرداری شفت امروز در اقدامی عجیب در حالی که هنوز شیرینی اعیاد قربان و غدیر در کام مردم است، 10 روز مانده به محرم اقدام به سیاه پوش نمودن خیابان ها نمود.

احتمالا شهرداری می خواهد خود را در کار فرهنگی جلودار جلوه دهد.

اصل موضوع و سیاه پوش کردن معابر، بسیار خوب است و پسندیده اما وقتی 10 روز مانده به محرم این کار انجام می شود به نوعی در اذهان تداعی می گردد که شهرداری و شورای شهر با سیاه پوش کردن شهر بدنبال پوشاندان رفتار و عدم کارایی خود هستند.

افراط و تفریط در هر صورتی محکوم است لطفا از افراط کردن دست بردارید، خیلی از مردم سعی می کنند به احترام ماه محرم عروسی و جشن های خود را در این ایام باقی مانده برگزار کنند لطفا کام مردم را با کارهای نسنجیده و به دور از کارشناسی تلخ نکنید.

ما هم مانند مردم در کار مسئولان شهرمان مانده ایم، نه همانند زمانی که در ایام شهادت و  ولادت دیگر ائمه و بزرگان خبری از فضا سازی نیست نه اینکه از الان برای ده روز بعد شهر سیاه پوش شده است.

ستادهای انتخاباتی زودهنگام کاندیداهای احتمالی مجلس در شبکه های اجتماعی

این مطلب از سایت افق انزلی برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.

افق انزلی نوشت:

کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی به جهت ارتباط بیشتر با مردم با برپایی جلسات پیاپی در خانه معتمدین محله های مختلف شهر سعی می کردند تا شهرت و محبوبیت کسب نمایند.

در سالهای نه چندان دور شبکه های اجتماعی به شکل امروزی در میان مردم استفاده نمی شدند و کاربرد نداشتند به همین دلیل کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی به جهت ارتباط بیشتر با مردم با برپایی جلسات پیاپی در خانه معتمدین محله های مختلف شهر سعی می کردند تا شهرت و محبوبیت کسب نمایند.

اما این روش دیگر کاربرد چندانی ندارد و می توان گفت که تمامی کاندیداهای احتمالی مجلس از این شبکه ها به عنوان راهی برای جذب آرای مردم به سوی خود استفاده می کنند و حتی گروه هایی با این عنوان نیز تشکیل داده اند که شاید در ظاهر انتخاباتی نباشند اما اهدافی انتخاباتی را دنبال می کنند.

این روزها برخی از این نامزدهای احتمالی ساعت ها سر به زیر آورده و دست به گوشی می برند تا طرفداران فعال در این فضا را شکار کنند.
اگرچه ظرفیت این شبکه ها و گروه ها در برخی موارد محدود و حلقه اتصال اعضاء گروه همان نامزد احتمالی یا قهرمان گروه است، اما تعدد این گروه ها با عناوین مختلف دارای قابلیت سازماندهی حداکثری طرفداران است.
موارد امنیتی هم در برخی از این گروه ها جای خود را داشته و هر کسی حق دعوت فرد جدید را به گروه ندارد و فقط مدیر گروه اذن ورود می دهد.
بر همین اساس روی خط بودن (آنلاین بودن) به یکی از ویژگی های برخی از نامزدهای احتمالی تبدیل شده تا از فرصت شبکه های اجتماعی به بهترین نحو ممکن برای کسب حداکثری طرفداران استفاده شود.

بعضی از کاندیداهای احتمالی ،پیش از اینکه برای شرکت در انتخابات تصمیم بگیرند حتی کار با این شبکه های اجتماعی را بلد نبودند ، با ویژگی های کابردی آنها آشنا نبودند و یا تمایلی به استفاده از آنها نداشتند اما با علم به اینکه در هر خانواده ایرانی حداقل یک گوشی تلفن همراه یافت می شود و در این گوشی ها حداقل یک شبکه اجتماعی نصب شده است به این عرصه ورود کردند تا بیش از پیش بتوانند مردم را به سوی خود جذب نمایند.

نگاهی گذار به شبکه های اجتماعی موبایلی نشانگر این است که کاندیداهای احتمالی مجلس و هوادارانشان در حالی که بیش از پنج ماه به برگزاری انتخاب زمان  باقی است در حال تشکیل ستادهای انتخاباتی زود هنگامی می باشند که شاید برای آنها هیچ قانون مدونی وجود نداشته باشد اما می توان گفت هرگونه فعالیت انتخابتی پیش از زمان مشخص شده برای تبلیغات خلاف قانون می باشد و نیازمند برخورد و یا تذکر جدی به متخلفان است.

کاندیداهای احتمالی در این شبکه ها در مورد مشکلات شهری با مخاطبان به گفت و گو می پردازند و ضمن اعلام وجود به صورت غیر مستقیم از مردم نظر سنجی می کنند تا در روزهای مشخص شده برای تبلیغات از آنها در سخنرانی های خود استفاده نمایند.

هرچند که همه این گروه ها در ظاهر انتخاباتی نیستند اما هدف و ماهیت آنها انتخاباتی است و عقل سالم می گوید که ممکن نیست حضور حداکثری کاندیداهای احتمالی مجلس در شبکه های اجتماعی اتفاقی و یا بدون مطالعه و برنامه ریزی بوده باشد.

اگرچه طبق قانون تبلیغات زودتر از موعد تخلف انتخاباتی محسوب شده و نهادهای اجرا و نظارت بر انتخابات در این خصوص هشدار داده اند اما وسعت و تنوع فعالیت ها در فضای مجازی باعث شده است خیلی قبل از موعد قانونی تبلیغات انتخاباتی کلید بخورد.

برخی کارشناسان استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی را یک مزیت در جهت کاهش هزینه های تبلیغاتی و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات می دانند اما همگان اذعان دارند که این امر باید در حیطه قانون و البته با رعایت اعتدال انجام گیرد تا نهایتا آسیب هایی به بار نیاورد. آسیب هایی که با توجه به ویژگی های فضای مجازی رفتارهای تخریبی و منافی با اخلاق سیاسی می تواند یکی از آنها باشد.

در پایان می توان گفت: استفاده از این شبکه ها هم تهدید است و هم فرصت ،تهدید برای اینکه اگر نظارت و کنترل صحیح بر روی اینگون تحرکات صورت نگیرد ممکن است جو و فضای استان ها مختلف کشور متشنج شده و شاهد اتفاقات ناخوشایندی باشیم و از این جهت می توان از این شبکه ها به عنوان فرصت یاد نمود که هزینه انتخابات را کاهش می دهد و مردم به صورت مستقیم و بی واسطه با کاندیدای احتمالی در ارتباط هستند.

 مدیرانی که دیگر مدیر نیستند اما در منازل دولتی همچنان زندگی می کنند!

 این مطلب از سایت درگیلان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.

درگیلان نوشت:

ایشان که غالباً در شهرستانهای دیگری مسئولیت گرفته اند ولی باز هم اصرار دارند محل سکونتشان در همین منازل سازمانی که فاصله زیادی نیر با محل کارشان دارد، باشد!

شنیده شده است حدود ۱۱ نفر از کارکنان ارشد فرمانداری هاو… در یکی از شهرهای غرب گیلان که سابقه خدمتشان هم به پایان رسیده و دیگر هیچ مسئولیت دولتی در آن شهرستان ندارند، حاضر به تخلیه منازل سازمانی نیستند!

این عدم رفتنشان از خانه های دولتی در حالی است که چندین بار از نهادهای مختلف اخطاریه های متعددی برایشان آمده ولی انگار هیچ تمایلی برای خروج ندارند و از هشدار هم نمی ترسند!

این افراد که غالباً در شهرستانهای دیگری مسئولیت گرفته اند ولی باز هم اصرار دارند محل سکونتشان در همین منازل سازمانی که فاصله زیادی نیز با محل کارشان دارد، باشد!!

حال با وجود اینکه دولت قصد فروش منازل سازمانی خود در این شهرستان را ندارد اما طبق بررسی های به عمل آمده آن افراد ظاهراً می خواهند هرطور که شده منازل سازمانی را با یک سوم قیمت از چنگ دولت در آورده و خود مالک آن شوند!

امید است عدالت و برابری همواره میان مردم و مسئولین برقرار شود و دولتمردان همیشه همدل و همزبان مردم جامعه باشند.

 وقتی برای شهری برنامه وجود نداشته باشد می شود این! بساز و خراب کن!

 این مطلب از سایت ماسال فردا برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.

ماسال فردا نوشت:

در شهرهای مختلف کشورمان خراب کردن پروژه های مدیران قبلی و اجرای پروزه های جدید توسط مدیران جانشنین اتفاقی چندان غیر مترقبه نبوده و دیگر نگاه مردم به این موضوع به امری عادی تبدیل شده است؛ اما اتفاقاتی که بر سر گاردریل جاده ماسال و شاندرمن رخ داده است در نوع خودش بسیار جالب است.

همین چند سال قبل و در زمان حضور جوادپور، فرماندار سابق شهرستان ماسال، شاهد افتتاح پروژه ی گاردریل گذاری جاده ماسال به شاندرمن بودیم؛ اما آغاز تخریب آن مدت زمان زیادی طول نکشید.

این پروژه به خوبی و به صورت آشکار، روشهای ناکارآمد مدیریت در برخی از شهرهای کشورمان را نشان میدهد؛ نگاهی کوتاه مدت و تصمیمات آنی که نتایجی همچون این پروزه را در بر دارد.

اگر چه در حقیقت شورای شهر شاندرمن این گاردریل را در دست تخریب  قرار داده است؛ اما واقع گرایانه نخواهد بود، اگر از آنان خورده گرفته شود. به نظر می رسد چهره ی زمخت و بی روحی که گاردریل با خود برای بخش شاندرمن به ارمغان آورده بود، نمی توانست چندان با طبیعت زیبای این بخش همخوانی داشته باشد و نصب گاردریل از همان آغاز راه اشتباه به نظر می آمد.

حال اگر چه شورای شهر  محترم شاندرمن اقدام به اجرای بلوار و تعبیه آن بجای گارد ریل نموده است، از یک طرف باید خوشحال بود، زیرا دیگر از آن چهره ی بی روح ورودی شاندرمن خبری نیست؛ اما از طرف دیگر باید گریست به حال و روز “اعتباری” که سالهای گذشته بیهوده برای این موضوع هزینه شده است؛ اعتباری که می توانست در بخشهای دیگر این شهرستان هزینه شود و التیام بخش یکی از زخمهای متعدد این منطقه باشد!

متاسفانه اتفاقاتی از دست در شهرهای مختلف کشورمان رخ میدهد و مدیران ما خیلی ساده از آن عبور می کنند؛ اتفاقی که به روشنی می توان از آن درس گرفت و جلوی هزینه هایی که می توان با کمی تدبیر آنها را نزدیک به صفر رساند را گرفت و آن را صرف عمران و آبادانی مناطق دیگر شهر نمود؛ اتفاقی که امیدواریم بیافتد اما…!