مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک در رشت گفت: ۷۰ عنوان برنامه در قالب این کنگره برگزار شده است.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، رضا ثقتی امروز در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در فومن اظهار کرد: سرمایه‌هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی باید در عرصه ملی و بین المللی به همگان معرفی و شناسایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شخصیت‌هایی همچون میرزا چهره هویت ساز و الگویی برای نسل‌ها به شمار می‌روند، افزود: معرفی چنین شخصیت‌هایی به عنوان الگو سبب بر ملأ شدن نقشه‌های دشمنان می‌شود.

ثقتی به اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک اشاره کرد و ادامه داد: اجلاسیه پایانی کنگره میرزا در رشت برگزار می‌شود و تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل منجر شده تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه افتتاحیه تئاتر خیابانی با سوژه شهید میرزا کوچک جنگلی فردا در رشت کلید می‌خورد، اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز کنگره علمی میرزا با حضور پژوهشگران ایران و جهان با ۴۰ عنوان کتاب و فصلنامه تخصصی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.