حسابدار 58 ساله بریتانیایی با ضربات چاقوی یک جوان 20 ساله پرتغالی در آلگاروه منطقه ای در پرتغال کشته شد.قاتل پس از جلسات دادگاه به 35 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ندای گیلان، “یوجینو فیلیپ ریچا” در محضر دادگاه با صراحت به قتل “سایمون کارلی پوکوک” اعتراف کرده است و گفته سایمون وی را برای برقراری رابطه به منزل اش برده بود.

جسد این مهاجر 58 انگلیسی روز سه شنبه در پی دستگیری قاتل جوان در منزل اش کشف شد. این جوان پرتغالی در حین رانندگی با آئودی مقتول در فارو یکی از شهرهای پرتغال دستگیر شد و در دادگاه روز چهارشنبه در حضور قاضی به جرم خود اعتراف کرده است.

یوجینو مدعی است پس از گذراندن اوقاتی با سایمون بیرون از منزل اش، مقتول وی را به منظور برقراری ارتباط به منزل اش دعوت کرده است. وی که سابقه دزدی در پرونده خود دارد بعد از به قتل رساندن این حسابدار حمام کرده و بعد از صرف غذا و سرقت تعدادی از وسایل منزل و ماشین سایمون از محل جرم متواری شده است. وی همچنین گفت سلاح را بعد از قتل از پنجره به بیرون پرتاب کرده که پلیس تا کنون آلت جرم را پیدا نکرده است. طبق اظهارات مقامات محلی سایمون بعد از ابتلا به یک بیماری جدی از کار حسابداری در بریتانیا استعفا داده است و برای استراحت به پرتغال مهاجرت کرده بود.

طبق گفته های سخنگوی پلیس پرتغال در یک مصاحبه مطبوعاتی قاتل نخست برای رانندگی بدون مجوز متوقف شده که با بررسی سابقه وی مبنی بر دزدی های سریالی اش پلیس وی را بازداشت می کند. در نهایت علاوه بر دزدی ماشین به قتل صاحب خودرو در خانه اش نیز اعتراف می کند. این دزد قاتل پس از جلسه دادگاه به 35 سال زندان محکوم شد./رکنا