کوچکی نژاد گفت: پیش از این درآمدهای آموزش و پرورش در هر استان به خزانه واریز می‌شد و به استان‌ها نیز بازگشتی نداشت ولی با نظر کمیسیون تلفیق بودجه 97 این درآمدها اختصاصی شد و برای آموزش و پرورش همان استان هزینه می‌شود.

به گزارش ندای گیلان ،جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی درباره مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه 97 در حوزه آموزش و پرورش، توضیح داد: یک از مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق رأی به اختصاصی شدن درآمدهای آموزش و پرورش بود که با قانونی شدن این مصوبه درآمدهای آموزش و پرورش به خزانه واریز نمی‌شود و به صورت مستقیم در همان استان هزینه می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه تأثیر بسیار مثبتی در میزان درآمدهای آموزش و پرورش هر استان خواهد داشت، یادآور شد: پیش از این درآمدهای آموزش و پرورش در هر استان به خزانه واریز می‌شد و به استان‌ها نیز بازگشتی نداشت ولی با نظر کمیسیون تلفیق بودجه 97 این درآمدها اختصاصی شد و برای آموزش و پرورش همان استان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: رقم این درآمدها در سال بالای هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که برای آموزش و پرورش که هرساله با کسری بودجه مواجه می‌شود، رقم قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس درباره اینکه محل درآمدی آموزش و پرورش از چه محل و ردیف‌هایی است، گفت: این درآمدها از محل فروش املاک، هنرستان‌های کشاورزی، هنرستان‌های فنی و مراکز رفاهی- تجاری دارای درآمد فرهنگیان می‌شود.

وی همچنین در این خصوص با خانه ملت گفت: یکی دیگر از مصوبات مهم آموزش و پرورش معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز بوده که رقم این معافیت بیش از 800 میلیارد تومان در سال است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تأکید کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بودجه‌ای برای برای اختصاص دادن به پرداخت تعرفه‌های آب، گاز و برق ندارد، چنین تصمیمی از اهمیت بسیاری برخوردار است