به‌زودی رشته‌های مهندسی نفت، علوم پایه و معماری در دانشکده فنی‌ مهندسی شرق گیلان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ندای گیلان، بهروز فتحی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این بخش با بیان اینکه دانشکده مذکور مهر ماه سال 92 با چهار رشته مهندسی عمران، رایانه، صنایع و علوم مهندسی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: اکنون این دانشکده دارای 403 دانشجو است.

این مسئول آینده علمی دانشکده فنی‌ مهندسی شرق گیلان در واجارگاه بخش کلاچای را قوی ارزیابی کرد و متذکر شد: دانشکده مذکور برای گسترش نیازمند پشتیبانی و حمایت بیشتری توسط مسئولان است.

وی اعضای هیئت علمی دانشکده فنی‌ مهندسی را شامل 30 نفر با درجه دکترا خواند و افزود: به‌زودی رشته‌های مهندسی نفت، علوم پایه و معماری در دانشکده فنی‌ مهندسی شرق گیلان راه‌اندازی می‌شود.

بخشدار کلاچای نیز در نشست مذکور با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «دولت و ملت همدلی و همزبانی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: ضروری است تا همگی برای تحقق شعار سال و توسعه بیشتر کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

هادی کوچکی‌ماچیانی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به گیلان افزود: با توجه به سفر هیئت دولت به گیلان امیدواریم اعتبار پروژه‌های ملی کلاچای افزایش یابد.

وی خواستار افزایش اعتبار برای تکمیل پروژه راه ارتباطی کلاچای‌ ـ رحیم‌آباد به قزوین شد و گفت: امیدواریم از برکت حضور هیئت دولت برای افزایش اعتبار دیگر پروژه‌های نیمه تمام کلاچای به‌ویژه تنها مجتمع درمانی این بخش که از خواسته‌های مردم کلاچای و در راستای سیاست دولت تدبیر و امید است، نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

بخشدار کلاچای به اجرایی شدن مناقصه گاز پرداخت و تصریح کرد: با گازدار شدن روستاهای بزکویه، گیل ملک، مازوکله پشته از دهستان بی‌بالان و روستاهای خسادان سفلی و علیا، میرزا حسن‌لنگه از دهستان ماچیان تا پایان سال مالی 93 تمام روستاهای این بخش گازدار می‌شود.

کوچکی به آسفالت راه‌های روستایی بخش کلاچای اشاره کرد و متذکر شد: آسفالت روستاهای گاوماست، باغ‌دشت، بیجارگاه، خسادان سفلی، هادی گوابر، کورتاشه، کاوه لنگه و اربه‌لنگه در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به 71 روستای بخش کلاچای یادآور شد: 31 دهیاری کلاچای در حال راه‌اندازی بوده و 21 دهیاری جدید است که در مجموع تعداد دهیاری‌های این بخش به 52 دهیاری افزایش می‌یابد.