استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرای پروژه های حوزه راه در استان مشکل منابع و مصالح وجود ندارد، فعالیت کارگاه ها بدون تعلل و توقف را ضروری دانست و گفت: اتمام پروژه های عمرانی مهم گیلان با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رودسر، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی نیمه تمام گیلان با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در گفت و گو با خبرنگاران در لاهیجان، با اشاره به پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف استان نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر انزلی، پل ورودی فومن و راه آهن و آزادراه، گفت: با توجه به سفر پرخیر و برکت رئیس محترم جمهوری به گیلان و پیگیری های مسئولان استانی و اعضای مجمع نمایندگان استان، اقدامات اثربخشی در تسریع عملیات اجرایی این پروژه ها صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و بررسی پروژه های نیمه تمام حوزه راه گیلان، گفت: در خصوص میدان فومن که دغدغه مردم است، طراحی میدانی شکیلی برای ورودی این شهر تاریخی مصوب شد، در عین حال برای طراحی پل روگذر مباحث فنی پیش بینی لازم صورت گرفت.

وی در خصوص کنارگذر بندرانزلی که روند اجرای آن تعطیل بود، افزود: برای اولین بار در گیلان 238 میلیارد تومان ماده 56 از سوی بانک عامل برای تسریع در روند اجرای این پروژه در نظر گرفته و قرارداد آن امروز منعقد شد.

عباسی اضافه کرد: یک صد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به گیلان و 150 میلیارد تومان نیز از بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا بخش زیادی از این پروژه به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت کاسپین در استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات تامین مصالح این پروژه های مهم مرتفع شده و حدود 500 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

عباسی تصریح کرد: تا ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می رسد و در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه آزادراه قزوین رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تاکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، آحاد مردم از آن بهره مند شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در استان های شمالی به دلیل ورود و حضور خیل عظیم گردشگران، نیاز به پل های روگذر و تقاطع های غیرهمسطح نیست، گفت: احداث و تعبیه میادین زیبا که منظری گردشگر پذیر و توقفگاهی مناسب برای مسافران دارد، به مراتب از تقاطع های غیرهمسطح که از نظر کارشناسی ضرورتی آنچنان ندارد، بهتر است.

عباسی بیان کرد: در صورتی پل های روگذر احداث می شود که از کنارگذر استفاده نکنند، این در شرایطی است که در کنارگذرهای موجود بجای تسهیل در امور و تردد، اماکن تجاری توسعه می یابد که معقول نیست.

استاندار گیلان تاکید کرد: روند اجرای عملیات همه پروژه های اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر شهرستانهای بندرانزلی، تالش، کمربندی چابکسر، لنگرود، چهارخطه کردن محور فومن به پونل، بهسازی و تکمیل محور لیسار، تالش به پونل و بزرگراه فومن-صومعه سرا-تالش و آستارا باید به نفع مردم شتاب بیشتری بگیرد و در موعد مقرر با همتی جهادی و انقلابی به نتیجه برسد.

 عباسی با بیان اینکه در اجرای پروژه های حوزه راه در استان مشکل منابع و مصالح وجود ندارد، فعالیت کارگاه ها بدون تعلل و توقف را ضروری دانست و گفت: اتمام پروژه های عمرانی مهم گیلان با جدیت دنبال می شود.