با حضور مدیرکل امور استان‌های خانه معدن ایران، آیین انتخابات اعضای هیأت رئیسه خانه معدن گیلان برگزار شد.

به گزارش نداي گيلان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در حاشیه برگزاری این انتخابات، تشکیل خانه معدن در استان را راهکاری قانونی و توانمند در احقاق حقوق معدنکاران، فعالان و بهره برداران معدنی عنوان کرد و افزود: بدلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی و نیز رعایت موازین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، فعالیت‌های معدنی در استان گیلان با محدودیت‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر استان‌های کشور مواجه است.
علی منتظری بالا بودن هزینه‌های معدنکاری در گیلان را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: وجود شرایط آب و هوایی خاص و زندگی توأم با طبیعت در گیلان، انجام فعالیت‌های معدنی و الزام در حفظ و صیانت از طبیعت، وجود معارضین محلی، بروز برخی اختلافات بین بهره برداران و شوراهای روستا‌ها و دهیاری‌ها از جمله مشکلات عدیدهٔ فعالان و بهره برداران معدنی در گیلان است.
وی عمده فعالیت‌های معدنی در گیلان را در حوزه معادن با کاربرد مصرف در مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه، گروه کانی‌های رسی مانند می‌کا و نیز خاک‌های صنعتی عنوان و خاطر نشان کرد: فعالیت‌های معدنی در استان گیلان به همت فعالان و بهره برداران معدنی در سال گذشته نسبت به سالهای پیش‌تر رشد خوبی داشته است. وی میزان بهره برداری از معادن در سال گذشته را ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: افزایش دریافتی‌های حقوق دولتی از محل فعالیت‌های معدنی در سال ۹۳ نسبت به سال قبل‌تر از آن دو برابر افزایش داشته است.
منتظری از تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و همکاری با خانه معدن ایران در تأمین و تهیه ماشین آلات معدنی از طریق منطقه آزادانزلی خبر داد و افزود: با توجه به معافیت‌های گمرکی، واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای معدنکاری با نصف قیمت واردات نسبت به واردات از طریق سایر مبادی ورود کالا، در نظر داریم برای این امر مهم، اقدامات لازم را به عمل آوریم.
گفتنی‌ست؛ در ادامه این مراسم با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه خانه معدن گیلان، فرزاد اسدی، محمد ابراهیمی تبار، محمد جوادی، محمد محمدی، سعید مقاری، منصور قدمی، ساعد رضایی‌پور به عنوان اعضاء اصلی هیأت رئیسه و نبی شهبازی و ابوالفضل پرستار به عنوان اعضاء علی البدل و همچنین عباس فیضی و محرمعلی عاشوری به عنوان بازرسین اصلی و علی البدل خانه معدن گیلان برای مدت ۳ سال انتخاب شدند.