رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با وجود مشکلات مالی، امسال پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت و ۱۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران  با اشاره به بهره برداری از ۱۶ طرح صنعتی و تولیدی دهه فجر در استان گیلان، اظهار کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای ۴۷۰ نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی، امسال پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت و ۱۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

دلق پوش با اشاره به اینکه تا پایان سال نیز حدود ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی گیلان اختصاص خواهد یافت، افزود: در اختصاص اعتبار به شهرستان‌ها، شاخص‌های جمعیت و تعداد واحدهای فعال لحاظ می‌شود و دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ۲ سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها اختیار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف ۵۰ میلیارد ریال را به هر متقاضی دارند، افزود: این استان در دارو سازی، نساجی و صنعت سلولوزی جز پیشتازان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، اظهار کرد: ۸۵ هزار نفر در سه هزار واحد صنعتی استان، شاغل هستند و ظرف ۲ سال آینده ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد خواهد شد.

مهر