یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین خطاب به مردم فلسطین و ملت‌های آزاده گفت این اطمینان را می‌دهیم که حال مقاومت و گردان‌های القسام خوب بوده و کاملا بر اوضاع مسلط هستند.

به گزارش ندای گیلان، «اسامه حمدان» از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه سه‌شنبه گفت که به ملت خود و ملت‌های آزاده این اطمینان را می‌دهیم که حال مقاومت و گردان‌های القسام خوب بوده و کاملا بر اوضاع مسلط هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «به اشغالگران می‌گوییم که جنگ همچنان در آغاز خود بوده و چیزی که در پیش است بزرگتر است».

حمدان گفت: «در حال پیشبرد نبرد پایان دادن به اشغالگری، حمایت از بیت المقدس و آزاد سازی اُسرا و ایجاد کشور فلسطینی هستیم».

این مقام حماس اضافه کرد: «هدف قرار گرفته شدن زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها در غزه برای مجبور کردن مردم فلسطین برای خروج از نوار غزه است».

وی گفت: «هدف اشغالگران کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه و تکرار روز نکبت است».

حمدان اضافه کرد: «از سازمان ملل درخواست کردیم که کمیته‌ای بین‌المللی برای بررسی وضعیت بیمارستان‌های غزه تشکیل داده تا دروغ اشغالگران افشا شود».

این مقام حماس گفت: «از ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزاده قدردانی کرده و از آنها می‌خواهیم به تظاهرات خود تا پایان تجاوزها ادامه دهند».

وی ادامه داد: «به خانواده اُسرا و خارجی‌ها می‌گوییم که خواستار بازگرداندن فرزندانتان هستیم اما کسی که باعث به عقب افتادن این موضوع می‌شود کابینه نتانیاهو است».

حمدان تاکید کرد: «بدون آزاد شدن اسرای فلسطینی، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و نتانیاهو به دلایل شخصی به دنبال طولانی کردن جنگ بوده و هیچ اهمیتی به اسرائیلی‌ها و نظامیانش در میدان نمی‌دهد».

این مقام حماس گفت: «به خانواده اُسرا توصیه می‌کنیم که به کابینه فرصت طلب نتانیاهو فشار آورده و وقت را تلف نکنند چون زمان تقریبا در حال اتمام است».

از سوی دیگر «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از درگیری رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلفی از نوار غزه خبر داد.شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت فلسطین ۲ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را از «فاصله صفر» به هلاکت رسانده‌اند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به تداوم درگیری‌ها در بیت حانون (شمال نوار غزه) آمده است ۳ نظامی دیگر نیز در همین منطقه مجروح شده‌اند.

مقاومت فلسطین همچنین بعدازظهر امروز شهرک اشغالی «عسقلان» را در شمال نوار غزه هدف حمله راکتی قرار داد که تعدادی از راکت‌ها مستقیما به اهداف موردنظر اصابت کردند./فارس