در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشت تن از جمله یکی از فرماندهان جهاد اسلامی به شهادت رسیدند. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه اعلام کرد که منطقه‌ای در نوار غزه، هدف این حمله هوایی قرار گرفته است. بر اساس فیلمی که از این حمله منتشر شده قسمت میانی یک آپارتمان مسکونی با چند موشک هدف گرفته می‌شود.

در این حمله هوایی “تیسیر الجعبری”، فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به همراه چند تن دیگر از جمله یک کودک ۵ ساله به شهادت رسیدند. هم‌چنین بیش از ۴۰ دیگر در این حمله زخمی شدند.

در همین رابطه زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی اعلام کرد: امروز روز پیروزی است و دشمن باید منتظر جنگ و کنار گذاشتن آتش بس باشد.

رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ مقاومت نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده و سامانه گنبد آهنین را هم فعال کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس هم با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی بر آماده باش نیروهایش برای پاسخگویی به این جنایت تاکید کرده و حزب الله لبنان نیز بر همبستگی با مقاومت فلسطین تاکید کرده است.

واکنش ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت

ناصر کنعانی جمعه شب(۱۴ مرداد) در یک موضع گیری رسانه ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

کنعانی همچنین از همه کشورها و نیز سازمان های بین المللی خواست تا به مسئولیت قانونی و نیز اخلاقی و انسانی خود در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و پیشگیری از ادامه جنایات این رژیم، که عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است، عمل کنند.