مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سابقه درخشان این استان در حوزه فعالیت های دینی و مذهبی، گفت: باید فعالیت های فرهنگی و هنری را با پرچم قرآن در جامعه جهت دهی کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا ثقتی ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه دبیرخانه دائمی هفته قرآن و عترت گیلان ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در عین اینکه ماه بندگی و نزدیک شدن به خداوند بوده ماه خودسازی و تطهیر روح و روان انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه رمضان ماهی مبارک برای شناسایی و پاسداشت ارزش‌های الهی و معنوی است، تصریح کرد: امیدوارم با بهره‌گیری از تعالیم جان بخش الهی و تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بتوانیم غبار تن را در زلال چشمه‌های پر برکت این ماه صیقل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید با پرچم قرآن کریم حرکت‌های فرهنگی و هنری را در جامعه جهت دهیم، افزود: استان گیلان مهد تحقق حکومت شیعه در جهان بوده و نخستین حکومت شیعه در این استان تأسیس و پناهگاه ائمه اطهار (ع) بوده است.

ثقتی با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت استان گیلان با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گیلان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این هفته برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل و ظرفیت‌های این استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) در قالب هنر از دیگر اهداف برگزاری این هفته است، افزود: هفته قرآن و عترت میعادی سالانه برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج فرهنگ ثقلین به شمار می‌رود.

ثقتی اضافه کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، برگزاری نشست و کارگاه آموزشی با محوریت قرآن و عترت، تجلیل از قاریان، حافظان استادان و هنرمندان قرآنی و تجلیل از شهدای شاخص قرآن، اکران فیلم‌های قرآنی، اجرای نمایش خیابانی، یادواره شهدای قرآنی بخشی از برنامه‌ها هفته قرآن و عترت است.

وی ادامه داد: خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش محورهای برنامه‌های هفته قرآن و عترت به‌منظور بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم قرآن کریم، احادیث و سیره عملی اهل بیت (ع) و تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآن و روحیه ایثار و شهادت ذکر شده است.