جانبازی گفت:شهرداریها و دستگاه های مرتبط نیز از فروش غیر بهداشتی و زنده طیور در ‌سطح شهرستان و بازارهای هفتگی جلوگیری بعمل ‌آورند .

به گزارش ندای گیلان،امیر جانبازی رودسری ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و رحلت حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام ( ره ) و مقام معظم رهبری ، در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت : خوشبختانه در سطح شهرستان رودسر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و بحمداله علیرغم اینکه اثری از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده همه دستگاههای تخصصی و ذیربط آمادگی لازم را در این خصوص دارا می باشند .

وی خاطر نشان کرد : با عنایت به اهمیت موضوع جلسات ستاد پیشگیری بنا به درخواست و تشخیص شبکه دامپزشکی شهرستان در هر زمان که نیاز باشد حتی در بازه های زمانی یک هفته ای یا دوهفته ای و …  برگزار می گردد .

جانبازی رودسری بر برگزاری جلسات تخصصی مشترک بین دستگاه های مرتبط با مدیریت شبکه دامپزشکی شهرستان به منظور پیگیری تخصصی موضوع و همچنین لزوم اطلاع رسانی به موقع و مناسب تأکید نمود و از معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خواست نسبت به طرح موضوع در جلسات ستاد تنظیم بازار اقدام نمایند .

وی کنترل مبادی ورودی شهرستان توسط نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی  به منظور نظارت بر ورود کامیون های حمل طیور را مهم عنوان نمودند و گفت : شهرداریها و دستگاه های مرتبط نیز از فروش غیر بهداشتی و زنده طیور در ‌سطح شهرستان و بازارهای هفتگی جلوگیری بعمل ‌آورند .

فرماندار شهرستان رودسر با تأکید بر لزوم و اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در کلیه مقاطع تحصیلی و اقشار مختلف مردم ، از دستگاه های عضو خواست تا چاپ و توزیع هرگونه اطلاعیه ای با هماهنگی و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان انجام پذیرد .

وی همچنین از مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست تا با اعلام ممنوعیت مصرف پرندگان وحشی و مهاجر در رستوران ها و واحد های پذیرایی ، نسبت به اعمال نظارت جدی تر بر فعالیت این مراکز اقدام نمایند .

در پایان فرماندار شهرستان رودسر ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده و تلاش و هماهنگی اعضاء و دستگاه های مرتبط از شرایط موجود با موفقیت و سلامت عبور نماییم.