دانشور پیش از این گفته بود”در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آن‌ها قاچاق می‌شود و بعد از مدت‌ها جسد برخی از آن‌ها در بیابان‌ها بدون کلیه و چشم رها شده است” اما حالا خبرهایی جدید به گوش می رسد…

به گزارش ندای گیلان،باند قاچاق انسان، باند قاچاق کودکان، باند قاچاق اعضای بدن انسان. کلمه قاچاق به خودی خود موجی از ترس و وحشت را به همراه دارد چه برسد به اینکه بگویند قاچاق انسان یا کودکان. انسان ها و کودکان یا اعضای بدن‌شان را بفروشند برایش پول بگیرند. روزنامه قانون در تیرماه امسال گزارشی را منتشر کرد که در آن به طور اتفاقی یک کامیون حمل گوشت در اتوبان مدرس بار می شود و چیزی نزدیک به 50 کودک از داخل آن توسط خبرنگار دیده می شوند. شاهد ماجرا پلاک این کامیون را برداشته بود و روزنامه ماجرا را از بهزیستی و نیروی انتظامی پیگیری کرد اما هیچ مسئولی در مقابل ارائه مدارک قانون از این ماجرا حاضر به پاسخگویی نشد. تنها کسی که در این باره صحبت کرد فاطمه دانشور عضو سابق شورای شهر تهران و موسس خیریه مهرآفرین بود. او در صحبت‌هایش از گم شدن و فروش کودکان در محلات هرندی صحبت کرد و گفت که والدین این بچه ها حتی به دليل گم شدن‌شان به نیروی انتظامی شکایت هم نمی کنند و نسبت به زندگی بچه‌های‌شان بی تفاوت هستند. بخش زیادی از مادران این کودکان خارج از نکاح باردار شده‌اند، وقتی برای تولد فرزندان‌شان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند شناسنامه را به نام خودشان هم نمی‌گیرند و یک نام دیگر اعلام می‌کنند. به گفته دانشور شناسنامه این اطفال نام پدر ندارد و مشخصات مادر نیز درست نیست. او در پایان صحبت هایش از باندهای خرید و فروش کودکان و اعضای بدن‌شان پرده برداشت و گفت: «در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آن‌ها قاچاق می‌شود و بعد از مدت‌ها جسد برخی از آن‌ها در بیابان‌ها بدون کلیه و چشم رها شده است». البته فاطمه دانشور بعد از مدتی تحت فشار صحبت هایش درباره قاچاق کودکان را تکذیب کرد. گمرک ایران از کشف دو محموله جدید قاچاق انسان خبر داد. در 29آبان امسال نیز خبرگزاری مهر از کشف نهمین و دهمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: «یکی از محموله ها ورودی و محموله دیگر خروجی بوده که در هر دو محموله قاچاق انسان کشف شده است. در داخل محموله ورودی قاچاق انسان دختر جوانی کشف شده است که در لابه لای محموله یک کامیون ترک مخفی شده بود.

این دختر جوان قصد داشت با پنهان شدن در محموله ای که از ترکیه وارد مرز بازرگان شده بود به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شود. همچنین ماموران گمرک بازرگان در محموله دیگری که صادراتی بود از داخل بار مس صادراتی یک پسر نوجوان را کشف کردند . پسر نوجوان که تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارد قصد داشت به صورت غیر قانونی و قاچاق از کشور خارج شود». انتشار این اخبار و رویدادها در حالی است که همچنان قاچاق انسان در ایران تایید نمی شود. روز گذشته خبرگزاری‌هاي میزان و تسنیم عکسی را از کشف خودروی قاچاق انسان منتشر کردند. این عکس در میان عکس‌هایی است که از طرح« آرامش و امنیت در تهران» که به وسیله پلیس اجرا شده بود. انتشار این عکس نشان می‌دهد چنین پدیده ای همچنان در ایران و تهران وجود دارد. مهاجرانی که از کشورهای افغانستان و پاکستان در خودروهای بدون ایمنی و در تعداد بالا به ایران می آیند و اگر شانس بیاورند در راه تصادف نکنند و کشته نشوند به عنوان نیروی کار مهاجر در ایران مشغول به کار می شوند؛ گاهی اعضای بدن‌شان هم طعمه قاچاق می شود و کودک باشند که چه بدتر.