معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به تدوین سند توسعه ۱۶ شهرستان گیلان با جهت‌گیری آمایش سرزمینی، گفت: سند آمایش گیلان بهترین سند مطالعات آماری کشور است که تبدیل آن به میثاق عمومی و مطالبه مردمی منجر به نتایج مطلوب برای استان خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،شراره کاووسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سند آمایش گیلان بهترین سند مطالعات آماری کشور است گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه سند آمایش باید در دو سطح ملی و استانی تدوین می‌شد که سند آمایش استان تدوین شده و بعد از تصویب سند آمایش ملی ابلاغ می‌شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفتمان‌سازی سند آمایش جهت برخورداری از نتایج مطلوب را مهمترین فعالیت سازمان اعلام کرد و افزود: تبدیل سند آمایش به میثاق عمومی و مطالبه مردمی منجر به نتایج مطلوب برای استان خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه ۱۶ شهرستان گیلان با جهت‌گیری آمایش سرزمینی اذعان کرد: به‌دلیل شیوع کروناویروس و اعمال محدودیت‌ها، روند تدوین این سندها کند شده و هفته آینده مجدد پیگیری می‌شود.

کاووسی به سند توسعه روستاهای گیلان اشاره و اظهار کرد: در راستای اجرای بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه سند توسعه و اشتغال۴۰۰ روستای گیلان تهیه و تصویب شده است.

وی در ادامه با اشاره به بودجه۹۴۱ میلیارد تومانی استان از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال ۹۹ گفت: این اعتبارات در مقایسه با سال ۹۸، ۸۰۶ درصد رشد داشته است که ۲۳۶ میلیارد تومان تملک دارایی با ۴۶ درصد افزایش، ۲۸ میلیارد تومان سه درصد درآمد حاصله از نفت خام و گاز طبیعی با ۴۹ درصد کاهش و ۱۰ میلیارد تومان ماده ۲۳ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات بوده است.

کاووسی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت توسعه و تکمیل راه‌های روستایی اختصاص یافته است عنوان داشت: درآمد اختصاصی ما ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است ضمن اینکه اعتبارات بند ۱۹، با رشد ۲۸ درصدی به ۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد منابع درآمدی استان در سال گذشته تحقق یافت تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی سازمان است.