مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت:از مهمترین برنامه هایی که برای نوروز امسال تدارک دیده شده، برنامه تلفیقی گردشگری و میراث فرهنگی است که برگزاری جشن نوروز در نخستین روز از فروردین ماه در کاروانسرای لات یکی از این برنامه ها است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشن نوروز در نخستین روز از فصل بهار در کاروانسرای لات رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان . رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان،  با اشاره به برنامه های ایام نوروز اظهار کرد: از مهمترین برنامه هایی که برای نوروز امسال تدارک دیده شده، برنامه تلفیقی گردشگری و میراث فرهنگی است که برگزاری جشن نوروز در نخستین روز از فروردین ماه در کاروانسرای لات یکی از این برنامه ها است.

وی افزود:این کاروانسرا با مشارکت بخش خصوصی تعمیر شده و فضای اقامتی و منحصر به فردی را برای گردشگران به وجود آورده است.

علیزاده تصریح کرد: این کاروانسرا که در ۳۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد،میزبان مسافران و گیلانیانی خواهد بود که فرارسیدن فصل بهار را جشن می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد:برگزاری آئین های بومی و محلی و عرضه محصولات صنایع دستی استان از جمله برنامه هایی است که برای میزبانی از بهار و گردشگران در کاروانسرای لات تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:تغییر کاربری بناهای میراثی با کمک بخش خصوصی و حفاظت از آن ها از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است./ایسنا